Studenti farmacije na radionici za razvoj karijere u organizaciji kompanije AstraZeneca
U okviru projekta “Connecting with GenZ” kompanija AstraZeneca održala je radionicu “Od diplome do posla” kao deo 15. Kongresa studenata farmacije koji organizuje NAPSER (Nacionalna Asocijacija Studenata Farmacije – Srbija).
Kroz radionicu je prošlo više od 60 studenata završnih godina farmaceutskih fakulteta sa beogradskog, novosadskog, kragujevačkog i niškog univerziteta. Cilj održane radionice je da studenti dobiju bolji uvid u to kako izleda rad u jednog farmaceutskoj kompaniji, kao i da se iz prve ruke, kroz razgovor sa zaposlenima i simulaciju razgovora za posao, upoznaju sa procesom zapošljavanja.
- Kao kompanija posvećeni smo zajednici u kojoj poslujemo, a ulaganje u razvoj i podršku mladih ljudi predstavlja posebno zadovoljstvo za sve nas. Veoma smo ponosni što ovaj program sprovodimo već treću godinu za redom u Srbiji. Plan nam je da nastavimo sa realizacijom programa, budući da svake godine radimo sa sve više studenata što je najbolji dokaz da su im ovakve radionice korisne. Posebno mi je drago što mogu da kažem da je nakon stručne prakse od dva meseca jedna studentkinja nakon diplomiranja postala i novi član našeg tima - rekao je Nenad Vuković, rukovodilac radne jedinice za Biofarmaciju.
Učesnici radionice su imali priliku da saznaju više o kompaniji AstraZeneca, a moderatori iz različitih sektora kompanije iz svoje perspektive predstavili su svoj razvojni put u kompaniji od razgovora za posao do današnje pozicije. Takodje, studenti su saznali kako izgleda profil jednog “idealnog” kandidata, odnosno na razvoju kojih veština je važno raditi da bi se ostvarila uspešna karijera u inovativnoj farmaceutskoj kompaniji.
U drugom delu radionice, učesnici su imali priliku da prodju kroz simulaciju razgovora za posao sa moderatorima iz kompanije, a sama simulacija je bila u malim grupama, po principu “speed dating”-a. Učesnici radionice su kroz simulaciju dobili odgovor na svoj poslati CV, prošli kroz iskustvo razgovora za posao, upoznali se sa ključnim delovima razgovora, kao i najčešće postavljanim pitanjima relevantnim za izbor kandidata koji će započeti rad u farmaceutskoj kompaniji.
Predstavnici kompanije želeli su da dodbiju i feedback od učesnika, a rezultati sprovedene ankete pokazali su da je više od 80% njih radionicu ocenilo veoma korisnom za opredeljivanje o pravcu u karijeri kao da im je značila kao priprema za intervju za posao.
Projekat “Connecting with GenZ”, koji kompanija AstraZeneca sprovodi već treću godinu za redom, ima tri faze, a nakon održane radionice, u drugoj fazi 15 studenata će imati priliku za jednodnevnu posetu kompaniji, dok će u trećoj fazi dvoje studenata dobiti šansu za dvomesečnu stručnu praksu.