SUECKA DRAMA NE SME DA SE PONOVI: Počeli radovi na kanalu, otkriveni detalji plana rekonstrukcije
Nakon što se u martu zaglavio brod "Evergiven", egipatske vlasti ne žele da se taj scenario ponavlja
Uprava Sueckog kanala (SCA) je danas započela radove na produženju druge vodene staze, kojom bi se omogućila plovidba u oba smera u južnom delu kanala, u blizini mesta gde se veliki brod "Ever Given" zaglavio na šest dana u martu.
"GASNA KRIZA" TRESE AMERIKU: Vašington na rubu isteka zaliha, cene se vinule u nebo!
U BANJAMA I NA PLANINAMA TRAŽI SE SMEŠTAJ VIŠE: Seoska domaćinstva gotovo rasprodata za letnju sezonu
PUNO KAO OKO, NEMA GDE IGLA DA STANE: Gužva na Evzoniju, Srbi pohrlili u Grčku – šta vam sve traže na granici
SCA je saopštila ove nedelje da planira da za 10 kilometara produži drugu vodenu stazu koja je otvorena 2015. godine i da je učini 82 kilometara dugačkom. Zatim će na južnom delu kanala, gde je samo jedna staza, proširiti i produbiti taj vodeni put, preneo je Rojters.
Radovi su počeli nakon direktive egipatskog predsednika Abdela Fataha al-Sisija da se odmah počne sa primenom predloženog razvojnog plana i da se odredi rok za završetak, što je pre moguće , dodaje SCA.
Nasukavanje teretnog broda "Ever Given" dugačkog 440 metara, u periodu između 23. i 29. marta, zaustavilo je prolaz na stotine brodova kroz kanal, zbog čega je nastala ogromna finansijska šteta.
"Ever Given", natovaren hiljadama kontejnera, i dalje stoji u Velikom Gorkom Jezeru, između dva dela kanala, pošto SCA traži kompenzaciju od vlasnika broda, kompanije "Šoj Kisen" iz Japana i egipatski sud je odredio zadržavanje broda dok se ne reši spor.