SVE O NOVOM AUTO-PUTU KOJI MENJA IZGLED SRBIJE Deonica Obrenovac-Čačak samo je početak KORIDORA koji će voditi sve do Jadrana
Spajanjem dela auto-puta od Obrenovca do Ljiga sa postojećim Ljig-Preljina 18. avgusta će zvanično za saobraćaj biti pušteno 103 kilometra Koridora 11, a putnici će tada do Preljine stizati za sat vremena brže nego ranije.
Time će putovanje ka zapadnim delovima Srbije, crnogorskom primorju i istočnoj Bosni biti značajno olakšano.
Trenutno je od 8. avgusta na snazi obustava saobraćaja na delu auto-puta Ljig-Preljina, kako bi se ovaj deo koridora spojio sa novoizgrađenom deonicom do Obrenovca. Saobraćaj je tako sve do 18. avgusta preusmeren na Ibarsku magistralu, gde se zbog sabora trubača u Guči, ali i smene turista, očekuju velike gužve.
Do kraja godine - povezivanje koridora 10 i 11
Najvažniji deo posla se očekuje do kraja godine - a to je spajanje sa deonicom Surčin-Obrenovac, čime će se povezati sa Koridorom 10 i autoputem Beograd-Zagreb. Tada ćemo imati svih 120 kilometara novog auto-puta na Koridoru 11, te će putnici iz Beograda i Vojvodine praktično neće silaziti s auto-puta na putu do mora sve do Preljine, a vozači sa severa će to putovati bez prolaska kroz centar Beograda.
Ovako izgleda put koji će zameniti Ibarsku magistralu: Vožnja koridorom Miloša Velikog! (FOTO)
PEVAJ SRBIJO, TVOJA DECA IMAJU ZNANJE: Momčilo iz Niša osvojio medalju na Međunarodnoj olimpijadi iz astronomije
IZ BEOGRADA ''POLETELO'' PREKO 2 MILIONA PUTNIKA: Aerodrom Nikola Tesla NAJPROMETNIJI u regionu!
Do sada se saobraćaj na Koridoru 11 odvijao samo u dužini od 40,3 kilometra na potezu Ljig-Preljina (Čačak) koji je otvoren pre dve i po godine, no već od sredine meseca putnici će već od Obrenovca imati auto-put, umesto tek od Ljiga.
Šta donosi auto-put Obrenovac-Preljina (Čačak)?
Umesto da prelaze deo Ibarske magistrale od Beograda do Čačka, na kome se inače jako često dešavaju saobraćajne nesreće zbog nebezbednog preticanja ili prebrze vožnje, vozači će u buduće moći da koriste auto-put čija je dužina 120 kilometara. Time će vreme putovanja biti značajno skraćeno, ali će biti i mnogo bezbednije i komfornije.
- Zvanično otvaranje novog dela autoputa svakako će smanjiti vreme putovanja, a povećati kvalitet, što će vozačima pružiti još jedan mogućnost odluke i novi putni pravac kojim će se putem kretati od Beograda ka Preljini i dalje - kažu iz Auto-moto saveza.
Kako u Ministarstvu saobraćaja navode, očekuju da putnici sada mogu mnogo brže da stignu do Preljine i Čačka jer će umesto nekadašnjih 2.5 sata putovanja Ibarskom magistralom, sada će auto-putem putovati sat i po.
- Od centra Beograda do Obrenovca je potrebno pola sata sata vožnje, a do Obrenovca do Preljine ili Čačka vam je potrebno još 50 minuta, ili sat vremena. Dakle ukupno sat i po, što znači mnogo brže nego Ibarskom magistalom - navode u ovom ministarstvu.
Pored uštede vremena, otvaranje ove deonice je posebno značajno za bezbednost saobraćaja u ovom regionu pošto će vozači konačno većim delom imati alternativu za ozloglašenu Ibarsku magistralu, najveću crnu tačku u Srbiji. Samo je danas na tom delu Ibarske magistrale poginulo petoro ljudi, od čega četvoro u stravičnom sudaru BMW-a i Dačije kod Županjca.
Naplatne rampe i putarina
Ovaj auto-put imaće dve čeone i četiri bočne naplatne stanice, a putarina za putnička vozila iznosiće oko 420 dinara.
Na ovom putu naići će se sledeće naplatne rampe:
- Čeona naplatna stanica Obrenovac
- Bočna naplatna stanica Ub
- Bočna naplatna stanica Lajkovac
- Bočna naplatna stanica Ljig
- Bočna naplatna stanica Takovo
- Čeona naplatna stanica Preljina
Naplata putarine će se vršiti u zatvorenom sistemu naplate, odnosno prema pređenom kilometru.
U radu deonica Preljina - Požega
Sredinom maja počeli su radovi i na izgradnji deonice Preljina-Požega u dužini od 30,9 kilometara. Vrednost radova je 450 miliona evra. Izvođač je kineska kompanija CCCC, a rok za završetak izgradnje je tri godine.
- Već smo počeli radove na deonici Preljina-Požega, koja je važna za povezivanje i ka Crnoj Gori i ka Bosni i Hercegovini. Za autoput Sremska Rača-Kuzmin već je podignut kamp izvođača i očekujemo da vrlo brzo počnu radovi - rečeno je iz resornog ministarstva.
VUČIĆ U POSETI NAJVEĆEM ŽELEZNIČKOM GRADILIŠTU U EVROPI: Radnici na vijaduktu Čortanovci rade 24 sata bez prestanka
SJAJNA INICIJATIVA! Predsednik Vučić objasnio zašto će Koridor 11 nositi ime PRVOG OBRENOVIĆA
Novi auto-put Obrenovac-Čačak imaće šest naplatnih stanica, a evo koliko će iznositi CENA PUTARINE
Deonica Novi Beograd-Surčin za dve godine
Kako je najavljeno, u toku je i priprema ugovora za izgradnju deonice Novi Beograd-Surčin, koja će biti povezana na Koridor 11, a koja bi prema njenoj proceni za dve godine obezbedila vožnju od auto-putem od Beograda do Čačka. Izgradnja ove deonice ubrzaće putovanje kroz zapadnu Srbiju i onima koji dolaze iz Vojvodine, budući da će obilaznicom moći da zaobiđu Beograd i direktno nastave put ka zapadnom delu zemlje.
Ovim se privodi kraju izgradnja značajnog dela Koridora 11 koji bi trebao da spoji našu zemlju sa jadranskim primorjem.
Autoput Obrenovac-Preljina u brojkama
Prema podacima koji su dostupni na zvaničnom sajtu Koridora Srbije, Koridor 11 bi trebao da se sastoji od:
- 5 tunela - Golubac, dužine 125 m, Veliki Kik, dužine 200m, Savinac, dužine 270 m, Šarani, dužine 885 m, Brđani, dužine 445 m
- 78 mostovskih konstrukcija i nadvožnjaka ukupne površine od oko 60.000 m2.
- 40 regulacija vodotokova sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini od oko 21,5 kilometara
- 46 potpornih zidova ukupne dužine od oko 6,1 kilometra
- 28 zaštitnih zidova od buke ukupne dužine od oko 7,3 kilometra
Ovaj deo trase autoputa E-763 projektovan je kao brdsko–dolinska varijanta, a na ovoj trasi predviđena je izgradnja dve petlje: Takovo i Preljina, kao i tri odmorišta.
Deo Koridora 11 koji se proteže kroz našu zemlju sastoji se sledećih deonica: Beograd-Obrenovac, Obrenovac-Ub, Ub-Lajkovac, Lajkovac-Ljig ( Donji Banjani), Donji Banjani-Boljkovci, Boljkovci-Takovo, Takovo-Preljina, Preljina-Prijevor, Prijevor-Lučani, Lučani-Požega, Požega-Boljare.
Trenutno je put izgrađen do Preljine, te se u narednom periodu očekuje izgradnja ostalih deonica do Požege.
Ograničenje brzine kao i na drugim auto-putevima
Kako navode u AMSS-u još nije stiglo zvanično saopštenje kojom maksimalnom brzinom bi trebao da se odvija saobraćaj na ovom novom auto-putu, ali se pretpostavlja da će ta brzina biti standardna kao i na svim ostalim auto-putevima u našoj zemlji, dakle maksimalno 130 kilometara na sat.