CENA "STARTA" U TAKSIJU SKAČE ZA 50 ODSTO? Ljudi više neće moći da koriste JEDNU uslugu
Ovo mnogo neće obradovati
Beograđani bi uskoro mogli da računaju na još jedan veći trošak - skuplji taksi prevoz, u okviru čega bi ili samo cena starta bila podignuta sa sadašnjih 170 na 300 dinara, ili bi start, cena po kilometru i čekanje poskupeli za 30 odsto.
ZANIMAJU VAS ELEKTRIČNI AUTOMOBILI? Sada možete trgovati cenom njihovih akcija!
VAŽNA NOVINA! Ako usluge majstora koštaju više od 5.000 dinara niste u obavezi da platite, a evo i zašto
NOVO POSKUPLJENJE NAMIRNICA: Cena proizvoda bez kog ne možete da započnete dan ide u nebo!
Upravo sa ova dva predložena modela povećanja cene taksi usluge gradu je uputilo Strukovno udruženje taksi preduzetnika (SITAB). Dok čekaju odgovor iz Starog dvora, iz SITAB-a tvrde da se cene godinama nisu menjale, a da su se troškovi taksista znatno uvećali, a da su neke od stavki nabavka automobila, cena pregleda, porezi, osiguranje...
- U prethodnih 10 godina cena nije menjana, a troškovi su skočili. Servise koji su ranije bili 5.000-6.000, za nove automobile kod ovlašćenih predstavnika moramo da plaćamo 20.000 da ne bismo izgubili garanciju. Stopa osiguranja je takođe podignuta za 30 odsto - navodi Bulatović.
Novi automobili o kojima govori su oni za koje je grad taksistima obećao subvencije, ipak čak i tada sami taksisti plaćaju veći deo troškova. Kako dodaje, zahtev prosleđen gradu da taksi usluga poskupi upućen je i kako bi u boljem položaju bili građani kojima je ta usluga zaista potrebna.
Predlog prosleđen gradu
- Predlog da start poskupi za 130 dinara podnet je da bi se izbegle kratke relacije vožnje. Ljudi masovno naruče vožnju od jednog do drugog kraja ulice do drugog, trista ili četiristo metara. I onda kada pozove neko kome zaista treba taksi, on ne može da ga dobije. Pre neki dan nas je zvala žena da je odvezemo od 82 do 142 broja jedne ulice, i sve to samo što joj je bilo toplo - ističe Bulatović i dodaje da je svuda u svetu u špicu teško naći taksi. ali da ako se poveća broj vozila, to može dovesti do saobraćajne struktuje koja bi mogla da kolabira.
Što se tiče zakona koji uređuje oblast prevoza putnika u drumskom saobraćaju, taksisti i dalje traže da se on decidno poštuje.
- Tražimo striktno poštovanje i primenu zakona kada je reč o onima koji obavljaju nezakoniz prevoz i izrabljuju ljude koje angažuju. U samom zakonu postoji pravno sredstvo prikriveni putnik koje mogu da koriste komunalna milicija i saobraćajna inspekcija. Samo tražimo sa se poštuje zakon i takve odredbe - kaže Bulatović.
Za građane cena i sada previsoka
- Ni za ove pare ne vrede. Koliko puta u centru grada ne možeš da ih dozoveš, a kamoli u nekom perifernom beogradskom naselju. Beogradski taksisti su mnogo razmaženi, čini mi se. U manjim gradovima na primer za 200-300 dinara taksisti ne samo da prevezu putnike, nego im pomažu da obave i neke usluge i poslove po gradu i okolini. Ovde je samo start oko 200 dinara - smatra jedna sugrađanka.
U Zaječaru duplo jeftinije
Upravo se zbog 200 dinara i zbog cene beogradskog starta u čudu svojevremeno našao jedan zaječarski taksista. "U auto mi je u centru grada posle izlaska, dakle noćna vožnja, ušlo troje Beograđana. Kada sam ih odvezao na adresu na drugi kraj grada, i kada sam im rekao da treba da plate 200 dinara, jedan je u čudu rekao 'Molim, 200 dinara?'. Pomislio sam da se možda buni jer sam 197 dinara zaokružio na 200, ali mi je tada objasnio da je u Beogradu start 170 i da bi ih noćna vožnja na ovoj relaciji tamo sigurno koštala oko 1.000 dinara. Na kraju su me i častili", rekao je jedan taksista iz Zaječara.