TURISTI USKORO PRED IZBOROM "DAJ ŠTA DAŠ": Osiguravači odbili da od 1. oktobra agencijama prodaju osiguranje
Neke turističke agencije u Srbiji uskoro će se naći u velikom problemu, jer ni jedna osiguravajuća kuća neće da im proda polisu.
Naredna nedelja biće presudna za budućnost mnogih srpskih turističkih agencija, jer one koje ne uspeju da nabave polisu insolventnosti - neće više moći da rade.
Srpski klubovi u kvalifikacijama za Ligu Evrope ti donose vrhunski NOVČANI BONUS
Vest koja će obradovati SVE GRAĐANE SRBIJE: Ponovo kreće nagradna igra "UZMI RAČUN I POBEDI"
SVETO TROJSTVO UKUSA: Srpski proizvodi biće neizostavan deo EVROPSKE TRPEZE
Osiguravači su prošle nedelje obavestili JUTU Nacionalnu asocijaciju turističkih agencija da od 1. oktobra više nemaju nameru da turističkim agencijama prodaju polise o insolventnosti. Oni su, navodno, ljuti što mnoge agencije duguju osiguravajućim kućama.
Kako se saznaje iz jednog udruženja za zaštitu potrošača, turisti bi uskoro mogli da se nađu u cajtnotu i da pred istek roka za samo nekoliko nedjelja uzimaju novac po principu daj šta daš
Svesno u bankrot
Osiguravajuće kuće se plaše da su mnoge gazde agencija spremne da svesno odu u bankrot i time dugove prebace na polise. Već se dešavalo da agencija u problemu bankrotira i gazda ponovo, bez dugova, otvori novu agenciju.
- Tačno je da polise ističu 1. oktobra i osiguravači će naredne nedelje imati sastanak sa predstavnicima agencija i probaćemo da rešimo problem - kaže Aleksandar Seničić, direktor JUTA.
Kako se nezvanično saznaje, turističke agencije su osiguravačima dužne oko 50 miliona dinara, a "izvlačile" su se i kasnile sa plaćanjem zbog situacije sa koronom. Dakle, ukoliko pojedine agencije ne sakupe novac da plate dug i nove polise neće više moći da rade, bez obzira što im polise nisu istekle.
Druga mogućnost za turističke agencije koje nemaju polisu o insolventnosti je da nabave bankarsku garanciju kojom garantuju imovinom. Međutim, u ovim uslovima poslovanja i stanja u turizmu teško da će im neka banka odobriti garanciju.
Postoji oko 400 agencija
Nekada je u Srbiji radilo 900 agencija, ali je sa polisama broj pao na 700. Vremenom su mnoge postale subagenti i prodaju tuđe aranžmane, pa ne radi više od 400 agencija.
Agencije su od države tražile da zaposlenima pokrije plate do februara, ali bez priliva novca mnogi ne bi mogli da izdrže do naredne sezone.
Najveći problem su vaučeri koje su turisti dobili za putovanja koja su platili, a na koja ove godine nisu otišli. Vlasnici agencija tvrde da će država garantovati za te vaučere.
Polisa o insolventnosti je izuzetno važna za turiste, jer pokriva štetu koju mogu da pretrpe u slučaju da agencija bankrotira. Nažalost, ukoliko neka agencija bankrotira i nema polisu - turisti će moći da se naplate samo od imovine agencije.