Večita dilema VOZAČA: Da li kupiti automobil sa BENZINSKIM ili DIZEL motorom, šta se više ISPLATI?
Nećete verovati kakav je odnos u cenama
Oni koji se odluče da kupe polovnjak star pet godina i prodaju ga posle tri godine korišćenja, ali i vozači koji žele da kupe nov automobil, finansijski će bolje proći ako kupe kola sa benzinskim motorom nego oni koji kupe automobil sa dizel motorom.
SIN IVICE TODORIĆA SE VRAĆA U HRVATSKU: Vlasnik Agrokora ipak ima drugu taktiku
Novi zakon uskoro stupa na snagu: Prodavnice više NEĆE raditi nedeljom
Kod novih automobila izračunata je cena za isti model sa istim nivoom opreme, a razlika je samo da li imaju benzinski ili dizel motor, uz jedan mali servis godišnje i prosečnu deklarisanu potrošnju uvećanu za 15 odsto, koliko je minimum u realnim uslovima vožnje. Za polovnjake situacija je nešto drugačija, pošto su ukalkulisani i vanredni troškovi popravki, koji su za dizele nešto skuplji.
Računica se odnosi na polovnjake stare pet godina koje će vozači koristiti naredne tri godine i nove automobile koje će probati posle sedam godina, uz prosečnu godišnju kilometražu od 10.000 pređenih kilometara. U oba slučaja radi se o automobilima srednje veličine, automobilskim rečnikom rečeno, na prelazu između B i C segmenta.
Situacija za dizelaše povoljnija je kada vozači kupuju nov automobil i s njim nameravaju da prelaze oko 30.000 kilometara godišnje, te da ga prodaju posle sedam godina. Tada u računicu ulazi i jedan veliki servis, a visina troškova daje prednost dizelašima u odnosu na benzince. Ovakvu računicu nije moguće izvesti za polovnjake zbog toga što je kalkulacija vanrednih troškova veoma različita i zavisi od stanja automobila koji se kupuje.
Međutim, ova računica nije mogla da obuhvati subjektivne razloge šta je bolje – benzinac ili dizelaš.
Akcija Agrokor: Određen PRITVOR Ivici Todoriću!
Koji od ovih automobila će biti ekonomičniji umnogome zavisi od načina upotrebe, da li vozač prelazi veću ili manju kilometražu, da li vozi uglavnom u gradu ili na duže distance, da li više voli snagu raspoloživu na nižim obrtajima dizela ili rafiniraniji rad benzinca, u kakvom stanju će biti polovnjak koji će kupiti i koliko će usled toga imati vanrednih popravki.
Kupovina
I kod polovnih i kod novih automobila, dizelaši su skuplji nego benzinci. Razlika kod polovnjaka je između 10 i 15 odsto, dok je kod novih automobila ta razlika čak i veća od 20 odsto. Usled toga, vozači koji kupe nov dizelaš u startu će imati veći trošak nego oni koji se odluče za benzinca, a isti slučaj je i kod polovnjaka.
Bože, kakav MUFLJUZ: Soroš sam sebi DONIRAO 18 MILIJARDI dolara!
Održavanje
U obe varijante dizelaši su skuplji za održavanje, kažu majstori.
- Stari dizelaši bili su daleko ekonomičniji od benzinaca, prvenstveno zbog manje potrošnje, niže cene tog goriva i dugovečnosti. Ali sada se potrošnja gotovo izjednačila, a dizelaši su dobili komponente koje su veoma skupe za zamenu, kao što su plivajući zamajac ili filter partikularnih čestica. S druge strane, benzinci su uglavnom jednostavniji i na njima gotovo da nema skupih kvarova, osim u izuzetnim slučajevima – kaže automehaničar Stevan Đorđević.
Počeli NADZEMNI radovi na dve nove zgrade u Beogradu na vodi: Prvi stanari već 2019. godine
Potrošnja goriva
Dizelaši su i dalje ekonomičniji, jer troše bar 20-ak odsto manje gortiva od benzinca. Razlika u potrošnji može biti i veća, u zavisnosti od uslova i načina u kojima se koriste, pa trošak kod benzinaca drastično skače u gradskim uslovima vožnje.