VELIKA VAZDUŠNA TRKA: Izazov za PREVLAST među AERODROMIMA
Trka za prevlast u vazdušnom saobraćaju i najprometnijim aerodromima je u punom jeku.
Vir Er A320 iz Budimpešte dospeo je na sve naslovne strane kao prvi komercijalni let koji je sleteo na međunarodni aerodrom Al Maktum u Dubaiju, takođe poznat kao Dubai Svetska Centrala (DWC), 2013. godine. Aerodrom je udaljen 20 milja jugozapdno od centra Dubaija, dizajniran je da postane najveći i najprometniji aerodrom na svetu.
OPREZ! ŠPIJUNI SU MEĐU NAMA! Da li će nam privatnost biti skroz ugrožena?
ŠTA SE DEŠAVA U TURSKOJ? Inflacija nadmašila sve rekorde, u januaru ubrzala na skoro 65 odsto
ODLUČENO JE! UVODI SE TRINAESTA PENZIJA: "Sada ću malo više moći da dajem unucima"
Planovi za DWC uključuju kapacitet od 160 miliona putnika godišnje i 12 miliona tona tereta. On se razvija kao centrar za održavanje i popravke aviona, ali ograničeno nudi putničke usluge, uglavnom niskotarifnim prevoznicima iz istočne Evrope, Rusije i srednje Azije.
Dubai Erports planira proširanje i investicije u postojeći Dubai Internacional (DXB) kako bi zadovoljili rastuće zahteve putnika. Grifits, izvršni direktor Dubai Erports, najavljuje planove za postepeno proširenje DWC-a do 2050. godine, uz fokus na inovativnoj tehnologiji i modularnom pristupu.
DWC će biti ključni deo Dubai Južnog plana, stvarajući potpuno novi grad južno od Dubaija. Emirati planiraju premestiti svoje operacije na DWC, što će promeniti dinamiku globalnog tržišta vazdušnog saobraćaja i trgovine.
Osim Dubaija, aerodromi u regionu poput aerodroma Hamad u Kataru i novih terminala u Omanu, Bahreinu, Abu Dabiju i Kuvajtu, takođe prolaze kroz proširenja i investicije, dok Saudijska Arabija ulaže u aerodrome kao deo Vizije 2030.
Trka za prevlast u vazdušnom saobraćaju i najprometnijim aerodromima je u punom jeku, dok ambicije svih uključenih u ovaj razvoj ostaju velike.
(Srbija Danas/Telegraf Biznis)