LUČIĆ: "Ekspo 2027" velika šansa u pravom trenutku
Država je prepoznala da su visoke tehnologije i veštačka inteligencija prilika da Srbija bude među globalnim liderima
Velika svetska izložba "Ekspo 2027" u Beogradu biće idealna šansa da naša država i privreda pokažu da smo jedan od globalnih lidera u primeni visokih tehnologija, izjavio je danas generalni direktor kompanije Telekom Srbija Vladimir Lučić.
VUČIĆ U INĐIJI Predsednik na obeležavanju početka izgradnje nove fabrike: "Ovo je za nas veoma važno"
DA LI STE IKADA ČULI ZA "NOVČANU DISMORFIJU"? Skoro polovina mladih pati nje, a ovo su simptomi
POSLODAVAC SVOJIM GESTOM ODUŠEVIO CEO REGION: Vozač kamiona otkrio celu priču, IMA I TAKVIH ŠEFOVA
- "Ekspo" će se održati u najboljem mogućem trenutku, 2027. godina je fenomenalan tajming, na početku smo Četvrte industrijske revolucije, a imaćemo dovoljno vremena da u punoj snazi pokažemo da smo među najnaprednijim zemljama na svetskom nivou u razvoju i primeni najmodernijih tehnologija. Telekom Srbija, kao lider u tehnološkim inovacijama i digitalizaciji, potrudiće se da maksimalno demonstrira naprednu primenu 5G mreže i veštačke inteligencije - istakao je Lučić gostujući na TV Happy.
Kako je dodao, velika je zasluga državnog rukovodstva Srbije, na čelu sa predsednikom Aleksandrom Vučićem i dosadašnjom premijerkom Anom Brnabić, za stvaranje najboljeg mogućeg okruženja za razvoj visokih tehnologija, pogotovo naprednih softverskih rešenja i veštačke inteligencije.
- Naš državni vrh je prepoznao da su digitalizacija i AI izuzetna prilika da se male zemlje pozicioniraju kao velike, gde je jedan od najboljih svetskih primera Izrael, od čijih stručnjaka i inovativnih preduzetnika možemo mnogo toga da naučimo, kao i od američkih - objasnio je Vladimir Lučić i naglasio da je Srbija rešena da iskoristi svoju veliku šansu za 21. vek.
Telekom Srbija već sada radi na nekoliko projekata primene AI u poslovanju, što je neophodno kako ne bi zaostajao za drugim velikim operaterima i kako bi bio konkurentan i u budućnosti.
- Razvijamo primenu veštačke inteligencije u našem Call centru, da korisnici mogu da dobiju odgovor odmah, bez ikakvog čekanja, i maksimalno kvalitetno. Takođe, AI će biti vrlo važna za optimizaciju mobilne mreže, u nalaženju najboljih i najekonomičnijih načina za njeno planiranje, izgradnju i modernizaciju. Radimo i na personalizaciji usluga, tako da svaki korisnik može da kreira ponudu u odnosu na svoje potrebe i interesovanja - izjavio je Vladimir Lučić.
Izuzetno važan je i TS Ventures fond, preko kojeg Telekom Srbija investira u inovativne digitalne startape, kao izvor novih prihoda sa globalnim potencijalom i mesto ključnih inovacija za razvoj kako kompanije tako i celokupne domaće privrede.
Lučić je pozvao sve mlade ljude sa konkretnim idejama za praktičnu primenu AI da se jave Ventures fondu Telekoma, koji je dosad realizovao već jedanaest startap investicija.
- Svi telekomunikacioni operateri moraju da se ubrzano transformišu. Veliki digitalni igrači oduzeli su značajne prihode svetskim operaterima, čija je vrednost akcija na berzi u padu već pet godina. Naš Telekom je uz to imao dodatni problem sa minimalnim tržišnim učešćem i monopolom koji su neke privatne kompanije nesmetano pravile dugi niz godina. Uspeli smo da se transformišemo, da postanemo domaći i regionalni lider, a sada smo na putu da od Telekoma Srbija napravimo uspešnu svetsku kompaniju - naglasio je Lučić.
Prva tri meseca 2024. pokazuju upravo to: beleži se značajan rast prihoda, nastavljeno je povećanje broja korisnika i Telekom je na najboljem putu da ostvari projektovane poslovne ciljeve.
- Očekujemo da ćemo u ovoj godini na nivou Telekom Srbija Grupe imati 2 milijarde evra prihoda, a na nivou Srbije blizu 1,5 milijarde, kao i da će se EBITDA (profit pre poreza i amortizacije) približiti iznosu od milijardu evra, što je skoro četiri puta više nego 2017. godine. Iako već beležimo višegodišnji trend stalnog rasta, u 2024. ostvarićemo zaista istorijske rekorde, Telekom Srbija biće snažniji nego ikada - poručio je Vladimir Lučić.
Takođe u toku ove godine, srpski Telekom će početi da posluje na tržištima sa više od 500 miliona stanovnika. To je rezultat strategije međunarodnog širenja kompanije, nazvane "Projekat za dijasporu".
- Pored tri zemlje regiona, gde imamo svoju infrastrukturu kao klasičan operater, širimo se na svetskom nivou kao virtuelni operater, razvijajući svoju mrežu korišćenjem infrastrukture drugih kompanija, gde je od posebne važnosti brojnost dijaspore poreklom iz našeg regiona širom sveta. U tu svrhu razvijamo najsavremenije digitalne servise, ulažemo u ekskluzivne medijske sadržaje i nudimo vrlo povoljne usluge telefoniranja. Ali, tu smo na samom početku, jer potencijal je ogroman. Prodaja u Nemačkoj, gde smo prisutni od leta 2023, ide fenomenalno, mesečno dobijamo oko 10.000 novih korisnika i ubrzaćemo otvaranje poslovnica.
Do kraja godine krećemo u SAD, što je vrlo veliki korak. Preko mreže T-mobile bićemo prisutni na čitavoj teritoriji SAD, korisnici će moći da koriste našu SIM karticu i da gledaju naše TV kanale. Vrlo je važno to što su na tim tržištima prihodi po korisniku višestruko veći nego u Srbiji, budućnost Telekoma biće osigurana - objasnio je Vladimir Lučić.
Prvi čovek najuspešnije srpske kompanije je istakao da je Telekom na najboljem putu da postane veliki svetski operater i lider u inovacijama, na čije će uspehe svi biti ponosni.
Dobar poslovni potez Ivanovića i Blic TV
Na pitanje TV Happy da prokomentariše "medijsku bombu" o prelasku popularnog voditelja Ivana Ivanovića na televiziju koja se emituje u kablovskoj mreži Telekoma, Vladimir Lučić je kazao da misli da je to "dobar poslovni potez i za njega i za Blic TV".
- Drago mi je što će Ivan Ivanović, nesumnjivo vrlo poznato i popularno TV lice, sa svojim emisijama od septembra biti na televiziji koja se emituje u našoj mreži. Svi naši postojeći i budući korisnici treba da znaju da mi nismo operater koji ima samo atraktivan sportski i filmski program, već da u mreži imamo niz TV kanala koji našu ponudu čine bogatijom i interesantnijom i gde svako može da nađe sadržaje za sebe - naglasio je Lučić.
Srpski i svetski hitovi Telekoma
I pored vrlo raširene i agresivne internet piraterije, film “Nedelja” o životu legendarnog Džeja Ramadanovskog, iz produkcije Telekoma Srbija, uspeo je da uđe u ekskluzivan klub domaćih ostvarenja sa više od 500.000 gledalaca u bioskopima!
Ali, to nije sve. Pored domaćih hitova, Telekom kreće sa onim svetskog nivoa.
- Serije iz produkcije Telekoma Srbija trenutno se prikazuju na tri globalne platforme Dizni plus, Amazon i HBO i na pet kontinenata, pa javni servis Australije, na primer, emituje čak tri naše serije. Posebno velika očekivanja imamo od serije "Ožiljak", koju radimo u koprodukciji sa svetskim liderom Amazonom i španskom državnom TVE. Naša država ima odličan sistem subvencija za kinematografiju, veoma smo atraktivni za strane produkcije, a to je još jedna šansa koju Telekom maksimalno koristi. Srpske serije postaju svetski fenomen - poručio je generalni direktor kompanije Telekom Srbija Vladimir Lučić.
Izvor: Srbija Danas