Vučić pustio u saobraćaj rekonstruisanu prugu Vinarce-Ðorđevo!
Rekonstruisana pruga Vinarce-Ðorđevo, na kojoj je brzina za vozove povećana sa 50 na 120 kilometara na sat
Rekonstruisana pruga Vinarce-Ðorđevo, na kojoj je brzina za vozove povećana sa 50 na 120 kilometara na sat, svečano je danas puštena u saobraćaj u prisustvu premijera Aleksandra Vučića, u železničkoj stanici Leskovac.
Vulin: Međunarodna zajednica veruje Vučiću i gleda Srbiju drugim očima
Modernizacijom i rekonstrukcijom tog dela pruge u dužini od 15 kilometara završene su sve tri "južne" deonice, ukupne dužine 46,5 kilometara, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Niša i Preševa, uz finansiranje iz ruskog kredita.
Radovi na na deonici Vinarce-Ðorđevo završeni su pre previđenog roka, a njihova vrednost je oko 9,5 miliona dolara, a radove, u vrednosti od 30,4 miliona dolara na sve tri deonice, izvodila je kompanija Ruskih državnih železnica "RŽD Internešnl", sa domaćim podizvođačima.
Otvaranju pruge je prisustvovala i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, v.d. generalnog direktora Infrastrukture Železnice Srbije Dušan Garibović, gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović i otpravnik poslova ruske ambasade Denis Kuznedeljev.
Početak radova na tri "južne" deonice na Koridoru 10 počeli su 18. aprila 2016, a ukupna vrednost radova je 30,4 miliona dolara. Poslednja rekonstrukcija deonice Vinarce-Ðorđevo je obavljena 1965. godine. U okviru projekta, rekonstruisano je 11 putnih prelaza, od čega su četiri u samom gradu i samo za uređivanje tih prelaza je utrošeno 400.000 dolara.
Deonica Vinarce-Ðorđevo nalazi se na pruzi Niš -Preševo-državna granica, ukupne dužine 161 km. Rekonstrukcija "tri južne deonice" iz ruskog kredita je prva velika rekonstrukcija na ovom delu železničkog koridora 10 posle pola veka, pošto je poslednji generalni remont pruge od Niša do Preševa rađen 60-ih godina prošlog veka.
Na delu pruge Niš - Preševo - Niš planiran je saobraćaj vozova na linijama Beograd - Solun – Beograd (međunarodni), Niš - Preševo i Niš – Leskovac. Druge dve "južne" deonice su Bujanovac-Bukarevac, dužine 13,7 kilometara i Vranjska Banja – Ristovac od 17,7 kilometara. Rekonstrukcija tri "severne" deonice je ranije završena i to su: Sopot Kosmajski - Kovačevac 18 km, Mala Krsna - Velika Plana 29 km i Ruma – Golubinci 18 km.
Ruski kredit namenjen modernizaciji srpskih železnica je vredan 800 miliona dolara, a zajedno sa učešćem Srbije projekti su ukupno vredni 940 miliona dolara. To su rekonstrukcija šest deonica Koridora 10 ukupne dužine 112 km, modernizacija pruge Beograd-Pančevo i Stara Pazova-Novi Sad, obnova barske pruge od Resnika do Valjeva i nabavka 27 novih ruskih dizelmotornih vozova.
Vučić će danas obići i radove na izgradnji putnog Koridora 10, autoput E-75, na deonici tunel Manajle-Vladičin Han.