VUČIĆ U NIŠU Predsednik na ceremoniji početka izgradnje železničke obilaznice: "Menjamo lice Srbije"(FOTO/VIDEO)
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas pripremne radove i prisustvovati ceremoniji početka izgradnje železničke obilaznice oko Niša.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je ceremoniji početka izgradnje železničke obilaznice oko Niša, koja predstavlja ključni deo projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Niš - Dimitrovgrad.
Predsednik Vučić je u obilasku bio u pratnji šefa Delegacije EU u Srbiji Emanuela Žiofrea.
- Menjamo lice Srbije, pravimo drugačiju, moderniju, bogatiju Srbiju - napisao je Vučić na Instagramu.
Obraćanje Vučića
Predsednik je na početku obraćanja istakao da ne govore Kinezi slučajno dugo na ovakvim manifestacijama, već jer znaju da iza njih ostaju veliki objekti, znali su to i naši stari.
- Prošlo je 143. od kako je Kralj Milan počeo izgradnju napruzi Beograd-Niš - kazao je Vučić te dodao da i dan danas sluša iste priče i kritike kao što je Kralj Milan svojevremeno.
Vučić je istakao da se gradi 22,5 km pruge, i da će ova obilaznica ići i t električni 160 km na sat.
- EU nam je dala 80 miliona evra za Niš Dmitrovgrad na poklon, 35 miliona evra za obilaznicu na pokolon.. To nije mali novac - kazao je Vučić.
Očekujem da se vidi veliki napredak u mesecima koji su pred nama, istakao je Vučić govoreći o pruzi Beograd-Niš.
- Moćićemo za samo 40 minuta da dođemo od Beograda do Niša... Da poveženo prvi i treći najveći grad u Srbiji - kazao je Vučić, te dodao da projekat obilaznice košta više od celog budžeta Niša.
- Za nas je važno da imamo stopu rasta među najvećima u Evropi... Za nas je od velikog značaja da uradimo reforme - ističe Vučić, te dodao da veći rast doprinosi većim platama i penzijama koje su od presudnog značaja.
Vučić je istakao da je naglasio Vesiću i Tanasković, da se danas ovde piše istorija, i da će neko za 140 godina pričati o tome šta je danas rađeno.
- Menjamo lice Srbije, radimo, posebno Jug naše zemlje. Ne zaboravite plata je pre 12 godina bila 360 evra, sada je preko 700 evra... Je li to dovoljno, pa nije, ali je mnogo bolje - ukazao je Vučić te napmenuo i da je zaposlenost drastično smanjena.
Vučić je poručio Žiofreu da razmotri koliko novca na poklon može da daju Srbiji, ja još jednu pružnu deonicu.
- Srećan sam što je naša domaća kompanija iz Vrbasa dobila ovo - rekao je Vučić, te dodao da su izbrani od strane EU, i da se nada najboljim mogućim rezultatima i da je Srbija spremna da pokaže da ide sa svetskim kompanijama.
- Ova pruga donosi razvoj, napredak, budućnost za Niš, nadam se i više roda i da ljudi neće imati potrebu da napuštaju svoju zemlju - kazao je Vučić.
Obraćanje medijima
Prvi se obratio Emanuel Žiofre, ambasador EU u Srbiji, koji je istakao da je sretan što je danas ovde. Kako je rekao reč je o staroj pruzi iz 19. veka, te da ga je Srbija sama gradila. To je posetnik istorije i dokaz o zajedničkoj saradnji.
Žiofre je istakao da je ova obilaznica kiseonik koji će podsticati razvoj ne samo Niša, već i celog dela Srbije. Deonica je duga 22 km, a deo od Niša do Dimitrocgarada je već u toku. Izgradnja će doneti brojne koristi ne samo građanima već i privredi, pojasnio je on. Kako je naglasio saobraćaj u Nišu će postati bezbedniji, smanjiće se gužbe, a i saobraćaj će biti ekološki prihvatljiviji.
EU će dati donaciju od 35 miliona evra samo za obilaznicu oko Niša, a ukupan grant će biti vredan 115 miliona evra. Na to se naslanja zajam od 130 miliona, a EIB razmatra i novi zajam, pojasnio je Žiofre. Naglasio je i da brojna preduzeća posluju u Nišu, te da je on čvorište koje povezuje ovaj region sa četiri morske luke, te da će izgradnja ove pruge biti od velike koriti za razvoj privrede.
Žiofre je naglasio da Srbija i EU nastavljaju saradnju na morednizaciji i izgradnji železničke mreže, i da je portfelj vredan oko 6 milijardi evra. Istakao je da je EU najveći investitior u Srbiji te da su posvećeni tome da pomognu Srbiji da ostvari članstvo u EU, i ta pomoć biće vidljiva kroz Evropski investicioni plan, koji je namenjen velikim infrastrukturnim projektima.
Žiofre kaže da je planiran rast podrške, i nedavno aktivirani Plan rasta doprinosi dodatno integraciji Zapadnog Balkana.
- Volimo da radimo sa Srbijom, hvala vam - rekao je Žiofre za kraj.
Počeo obilazak radova
Kako je predsednik istakao na početku obilaska, Srbija je još u doba austro-ugraske počela da radi na izgradnji pruga.
- Ovo su toliko velika ulaganja u Niš, 16 milijardi i nešto je budžet Niša.To je 130 miliona evra, a ono košta oko 160. Samo da znaju koliko novca dolazi sa strane - rekao je Vučić, te dodao da je važno da se cela Srbija podigne.
Zahavalio je i Emanuelu Žiofreu, koji se sa predsednikom u obilasku, na donaciji, koja je od suštinskog značaja za ovaj investicioni projekat.
Predsednik je istakao kako su na auto-putevima velike gužve, te da će pruga Beograd-Niš biti najbrži način dolaska.
- Budimpšeta-Niš biće 4 sata to je neverovatno - rekao je Vučić.
Prema rečima predsednika deonica Novi Sad-Subotica je najbrže i najbolje rađena, te je zamolio izvođače radova da malo ubrzaju radove, kako bi projekat u Nišu što pre bio gotov.
- Važno je i novo porodilište - dodao je Vučić, te poručio da će železnica biti veliki tazvojni projekat i za Crveni krst. Kako kaže ljudi koji su živeli u najsiromašnijem naselju, sada će imati bolje uslove jer će cena nkretnina otići u nebesa.
Vučić je rekao da se uskoro otvara italijanska firma Ariston u Nišu, te da se otvara terminal na aerodromu Konstantin Veliki.
- Ne bismo mogli bez ove bilaznice ništa, i hvala vam, hvala Evropskoj uniji na pomoći - dodao je Vučić.
Predsednik je potom pojasnio Žiofreu koje su kritične tačke projekta, a kako se moglo čuti planirana železnica će prolaziti pored dve bolnice.
Potom je predsednik izjavio da je za njega kao predsednika najvažniji projekat Beograd-Niš.
- Svi će da koriste prugu, svi - rekao je Vučić. Kako je naglasio više investitora pokušavaju da dovedu u Vlaško pomoravlje, jer je najveći deo ljudi koji je otišao u inostranstvo upravo odatle.
- Pruga je važna i zbog dovođenja investitotra i svega drugog, i hvala za ogrmona novac - rekao je Vučić, na šta mu je Žiofre rekao da je to urađeno jer EU veruje u partnerstvo sa Srbijom.
- Poslednja faza će biti severna faza. Tu ima dva kraka, jer tu zbog Beograda ima dvostruki deo i tu ima od Mladenovca dva dela u Maloj Krsni... Samo da vidimo kako ćemo to da spojimo. Glavna pruga će ići Mladenovac-Palanka, a zbog logistike moramo da držimo Malu Krsnu - rekao je Vučić.
- Nismo mi još spremni. Srećan sam što su oni dobili posao, radili su izuzetno sa kineskom kompanijom i da mogu da rade. Ja ne mogu da pričam bajke, daleko smo od velikih zemalja, ali je dobro da razvijamo naše firme, da uče posao, i da mogu da ispostave ovako teške deonice sa dobrim rezultatom... Još mnogo godina teškog rada je pred nama - rekao je Vučić, komentarišući činjenicu da je domaća kompanija učesnik izgradnje ovog projekta.
Predsednik je juče pričao sa luksemburškim ambasadorom, i oni prave grafenske nano cevi u Pančevu u Srbiji, nekad u oktobru, i to je dokaz da će se vezati za budućnost i da su to velike vesti za našu zemlju.
- Bilo bi nefer da ne pokažem izuzetnu zahvalnost - napomenuo je Vučić još jednom ogromnu zahvalnost Žiofreu.
Vučić je pozdravio radnike, i poželeo im sve najbolje. Tom prilikom je dobio informaciju da je dobijena radna dozvola i da radovi počinju danas.
Stigao predsednik Vučić
Predsednik Srbije, stigao je u Niš na mesto gde će početi radovi za izgradnju obilaznice oko Niša.
Predsednik Aleksandar Vučić prisustvuje danas početku izgradnje železničke obilaznice oko Niša, koja je deo projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Niš - Dimitrovgrad, na trasi železničkog Koridora 10. Vučić obilazi pripremne radove zajedno sa šefom Delegacije EU u Srbiji Emanueleom Žiofreom, ministrom građevinarstva Goranom Vesićem, generalnom direktorkom Infrastrukture Železnice Srbije Jelenom Tanasković, direktorom Aerodroma Srbije Mihajlom Zdravkovićem i predstavnicima gradske vlasti u Nišu.
Železnička obilaznica oko Niša biće duga 22 kilometra. Projekat obuhvata radove na severnoj obilaznici oko grada Niša, izgradnju jednokolosečne elektrificirane pruge i elektrifikaciju deonice Crveni Krst - veza sa obilaznicom (Pantelej). Izgradnja obilazne pruge oko Grada Niša u dužini od oko 22 kilometra planira se od stanice Niš- Ranžirna do stanice Sićevo, u koridoru sa autoputem Niš - Dimitrovgrad.
Severna železnička obilaznica oko Niša obuhvata izgradnju nove jednokolosečne elektrificirane pruge. Nova, jednokolosečna, elektrificirana obilazna pruga oko Niša u dužini od 22 kilometra biće osposobljena za brzinu vozova do 120 km na sat.
Infrastruktura železnice Srbije potpisala je ugovor o izgradnji obilaznice sa firmom "Extra Auto Transport", kao vodećim članom konzorcijuma, koji čini i kineska kompanija "Ćina Road and Bridge Corporation". Vrednost ugovora iznosi 153,6 miliona evra, a rok za izvođenje radova je 1.035 dana.
Generalna direktorka Infrastrukture železnice Srbije Tanasković istakla je da će izgradnjom železničke obilaznice oko Niša biti rešeno pitanje niškog železničkog čvora i da vozovi više neće prolaziti kroz centar grada, kao i da će bezbednost saobraćaja biti podignuta na viši nivo.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je rekao ranije da će izgradnja obilaznice trajati nešto manje od tri godine i rešiće dugogodišnji problem stanovnika Niša. Podsetio je da je u toku rekonstrukcija 23 kilometara pruge Niš-Brestovac.
Početkom decembra, dodao je Vesić, očekuje se početak radova na rekonstrukciji brze pruge Beograd-Niš za brzine od 200 kilometara na sat. Ta pruga će omogućiti da se od Beograda do Niša stiže za 100 minuta.
Redovan železnički saobraćaj na prvoj pruzi izgrađenoj u Srbiji od Beograda do Niša uspostavljen je 15. septembra 1884. godine. Stanica Niš izgrađena je od 1883. do 1885. godine. Stanica je rušena u oba svetska rata, a nova železnička stanica u Nišu počela je da se gradi 1978. godine, a otvorena je 9. maja 1979. godine.
Iz Niša danas postoje pruge prema Beogradu, Dimitrovgradu, Preševu, Zaječaru i Merdaru. Na teritoriji grada Niša je oko 30 kilometara pruge.