U SRBIJI OBOŽAVAJU OVAJ NAPITAK: Mladi su OPČINJENI pićem koje Kini POVEĆAVA broj milijardera
Eksplozija popularnosti boba ili "bubble" čaja stvorila je najmanje šest milijardera u Kini u poslednjih nekoliko godina.
U pitanju je slatko piće na bazi čaja koje dolazi sa mekim bobicama napravljenim od tapioke koji tonu na dno i zahtevaju ekstra veliku slamku za uživanje. Piće je izmišljeno na Tajvanu 1980-ih.
Krajem ovog meseca, treći najveći kineski lanac boba čaja, Sichuan Baicha Baidao Industrial Co., trebalo bi da izađe na tržište u svom debiju na berzi u Hong Kongu.
Očekuje se da će kompanija prikupiti više od 300 miliona dolara sredstava od prodaje akcija, što će joj dati procenjenu vrednost od skoro 4 milijarde dolara i učiniti je najvećim listingom u Hong Kongu od novembra, navodi Blumberg.
Javni debi ove kompanije učiniće njene osnivače supružnike, Vang Ksiaokun i Liu Veihong, milijarderima sa zajedničkom neto vrednošću od 2,7 milijardi dolara na osnovu 73 odsto udela u kompaniji.
Ovaj javni debi bi trebalo da prati i IPO dva njegova najveća rivala, Guming Holdings, koji je drugi po veličini igrač na kineskom tržištu boba čaja, sa 9.000 prodavnica, i Auntea Jenny (Shanghai) Industrial Co., koji je četvrti najveći prodavac boba čaja.
Najveći kineski proizvođač ovog čaja, Mikue Group, takođe razmatra izlazak na berzu. Ova kompanija ima oko 36.000 prodavnica, prenosi Biznis Insajder.
Mikue su 1997. osnovala braća Zhang HongChao i Zhang Hongfu, koji su u ovoj industriji zaradili milijarde a Blumberg procenjuje da svaki brat ima neto vrednost od 1,5 milijardi dolara.
Porast u poslovanju sa boba čajem posebno je pogodovao proizvođačima čaja sa nižim cenama, s obzorom da je kineska privreda u celini patila poslednjih godina te su potrošači dobro reagovali na niže cene.
Ta dinamika cena dovela je vrhunskog proizvođača boba čaja Naiuki Holdings u nezgodnu situaciju. Sa 1.800 prodavnica, Naiuki je zabeležio pad cene akcija za skoro 90 odsto otkako je pre tri godine izašao na berzu u Hong Kongu zbog jake konkurencije.
Zajednička neto vrednost osnivača kompanije Naiuki, Peng Sin i Džao Lino, pala je sa 2,2 milijarde dolara u 2021. na manje od 300 miliona dolara, koliko se procenjuje sada, navodi Blumberg.
Izvor: Srbija Danas/Telegraf/Autor: Vanja Karličić