Beograd na vodi - lokomotiva napretka Srbije
Beograd na vodi,najveći infrastrukturni projekat Vlade Srbije, koji je nedavno predstavljen beograđanima u renoviranoj zgradi Geozavoda, postaće realnost već krajem 2016. godine, kada je planirano da bude završen novi simbol grada, Beogradska kula.
Ovaj veliki projekat će zasigurno unaprediti čitavu industriju, ugostiteljstvo, turizam i postati jedno od najlepših mesta u Evropi.
Na projektu "Beograd na vodi" je radilo 300 radnika iz Srbije, a realizacija projekta će koštati znatno više od 2, 5 miliona dolara, kako je bilo planirano.
"Tri stotine naših ljudi je ovde radilo za novac gospodina el Abara i ovo je ono što jeste njihov poklon našem gradu i što će nama ostati za narednih 100 godina, kao što su se neki postarali da nam naprave zgradu Geozavoda1905. godine", rekao je premijer Aleksandar Vučić prilikom predstavljanja projekta.
Beograd na vodi prostiraće se na 1,8 miliona kvadratnih metara, imaće 5.700 stambenih jedinica, 2.200 hotelskih soba i 12.700 kancelarijskih prostora. Centralna tačka projekta Beograda na vodi i budući orijentir glavnog grada svakako je kula visine od 200 metara. Beograd na vodi radiće se u četiri faze. Prva faza kreće naredne godine.
Investitor iz UAE Muhamed el Abar je više puta istakao da je zadovoljstvo i čast raditi u Srbiji.
El Abar, koji je i direktor kompanije "Iglhils" najavio je da će investicija u projekat "Beograd na vodi" biti vredna oko tri milijarde evra i da će do završetka radova taj iznos možda ići i do četiri milijarde, i izrazio uverenje da će zahvaljujući rastu turističke i poslovne aktivnosti koja će iz tog projekta proisteći glavni grad Srbije postati centar regiona.
Beograd na vodi nije puki građevinski projekat, već proces menjanja života ljudi i čitavog jednog grada.
"Čast nam je što nam građani Srbije veruju da ćemo napraviti nešto što će suštinski promeniti ljudske živote. Ovaj projekat će doprineti promenama u društvu i razvoju ovog grada, udahnuti ljudima optimizam i osećaj ponosa", rekao je El Abar.
Na delu desne, beogradske obale reke Save odnedavno je zabranjeno postavljanje splavova i drugih plovnih objekata.Ta izmena Plana mesta za postavljanje plovila, posebno uz obalu od Brankovog mosta do Železničke stanice, doneta je na poslednjoj sednici Skupštine Grada radi realizacije projekta "Beograd na vodi" i da bi se "definisao pristup obali".
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali je na nedavnom prijemu za predstavnike 12 srpskih firmi koje su učestvovale u rekonstrukciji zgrade Beogradske zadruge naveo da je već uklonjeno 13 kilometara pruge sa prostora Savskog amfiteatra, dok je, govoreći o renoviranoj zgradi Beogradske zadruge, rekao da ju je od otvaranja, posetilo više od 20.000 građana, koji su želeli da vide ne samo renovirano zdanje u Karađorđevoj ulici, nego i kako izgleda projekat "Beograd na vodi".
"Očekujem da ćemo u septembru izaći sa prostornim planom koji će biti dat na javni uvid za komentare. Urbanizam i priprema planskih dokumenata idu svojim tokom", naglasio je Mali.
Gradonačelnik Siniša Mali je rekao da će svaka zgrada biti rezultat rada domaćih arhitektonskih firmi.
Sudeći po rokovima koji se postavljaju potencijalnim projektantima, investitori su ozbiljni u nameri da što pre počne izgradnja. Možda i pre proleća 2015, što je rok koji su zvanično obećali. Kako je srpska strana i dogovorila sa partnerima iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, naše firme biće maksimalno uključene u projektovanje i izgradnju ovog kompleksa, koji će promeniti izgled prestonice.