GRADSKI PREVOZ BESPLATAN: Beograd po ugledu na Estoniju
Veliko nezadovoljstvo građana u vezi sa novim cenama BusPlus karata kao i svakodnevni sukobi sa komunalnom policijom i kontrolorima naveo je Grad Beograd da nađe novo rešenje kojim bi ovi problemi bili rešeni.
Odlukom grada koja će od 1. maja važiti za period od godinu dana, omogućeno je da gradski prevoz bude besplatan za sve građane Beograda. Za besplatnu vožnju građanin mora da ima prebivalište u glavnom gradu, a na mestima gde je do sada mogao da izvadi mesečnu BusPlus kartu za prevoz, može da pokupi svoju legitimaciju za neograničenu besplatnu vožnju.
Sve što treba je da dostavi ličnu kartu u kojoj je navedeno gde ima prebivalište. Sa karticom koju dobije, mora da se čekira pri ulasku u autobus.
Prijava prebivališta doneće i korist gradskom budžetu.
Osim omogućavanja boljih uslova građanima za život u prestonici, postoje još neki motivi za uvođenje besplatnog gradskog prevoza. Povećano korišćenje javnog prevoza je jedan od njih, jer umanjuje saobraćajne gužve, dobro utiče na životnu sredinu, povećava efikasnost sistema i daje stanovnicima mogućnost da novac upotrebe na drugi način.
Tendencija uvođenja slobodnog ili besplatnog javnog prevoza počela je da se širi svetom poslednjih godina. Tako je Talin od 2013. godine postao prva evropska prestonica sa slobodnim, to jest, za stanovnike grada besplatnim javnim prevozom. Tome su se pridružili mnogo manji gradići u Evropi, a za sada najveći ovakav eksperiment je sproveden u Čengduu u Kini, gde je javni prevoz u gradskom centru koji ima oko preko 3 miliona stanovnika postao besplatan za sve korisnike.
Gradonačelnik grada Beograda Siniša Mali ranije je najavio i da će do kraja godine biti uveden besplatan Wi-Fi u sva vozila javnog prevoza. Tako da dok se vozite za “džabe”, možete i da surfujete besplatno.
Ovako nešto značilo bi većini građana, pogotovo onima sa slabijim primanjima. Ko zna možda jednom i bude istina, a za sada je samo još jedna prvoaprilska šala. Aprililili!
Pogledajte i: