Bezbedniji kamioni u EU
EU - Poslanici Evropskog parlamenta odobrili su pravila za bezbedniji dizajn kamiona koji će se naći na putevima širom Evrope.
Nova pravila treba da učine velike kamione štedljivim bezbednijim po sve učesnike u saobraćaju.
Ako nacionalne vlade podrže promene, veliki kamioni bi trebali da imaju veće prozore i svestrane frontove za razliku od dosadašnjeg ,,cigla" dizajna koji se koristi za vozačku kabinu. Novi dizajn će se pozabaviti ,,slepom tačkom" većine vozača, koja se smatra uzrokom velikog broja nesreća. Predlog je podržalo 570 poslanika parlamenta, dok je 88 glasalo protiv.
Nacrt zakona kaže da će dizajn nove kabine doprineti poboljšanju bezbednosti u saobraćaju smanjenjem slepe mrlje vozača, uključujući i rešenje problema vetrobranskih stakala i pokrivenost svih strana vozila kako bi se zaštitili i spasili životi najranjivijih učesnika u saobraćaju, kao što su biciklisti i pešaci. Aerodinamičniji oblik prednje strane trebao bi da poboljša i efikasnost goriva.
Evropska biciklistička federacija navodi da da su teška teretna vozila učestvovala u 18 procenata od ukupnog broja fatalnih nesreća koje godišnje odnesu hiljade života.
,,Moramo biti sigurni da je dizajn kabina takav da daje vozačima dobru preglednost", rekao je Brajan Simpson, britanski poslanik u Evropskom parlamentu jedan od glavnih pregovarača o ovom problemu.
Ako nove karakteristike dizajna odobri 28 država članica, one će postati obavezne za proizvođače sedam godina nakon što naređenje EU stupi na snagu. Proizvođači će moći da naprave velike kamione koji će obezbediti prostor za bezbednije i aerodinamičnije funkcije.