BMW M3 i M4 prelaze na V4 motore?
Imperativ ekonomičnosti mogao bi da redukuje silinu ispod haube u modelima M klase bavarske firme, ali ne nauštrb performansi.
Karsten Priz, jedan od vodećih ljudi M odseka u BMW, najavio je mogućnost ugradnje četvorocilindričnih motora u buduće generacije M3 i M4 modela ove firme. Priz je rekao da je dobre performanse moguće ostvariri sa V4 agregatima ukoliko se smanji masa automobila.
Škoda priprema snažniju Oktaviju RS?
PRAVLJEN ZA REKORDE: Megane 275 Trophy
Rekordna kazna za GM zbog kasne reakcije na kvar
Da li je ova najava skora budućnost, ne znamo, no činjenica je da je bavarski gigant uložio, i ulagaće, velika sredstva u fabriku ugljeničnih vlakana čija je važna odlika manja masa, odnosno veća ekonomičnost. Otuda je moguća ugradnja ovih lakih materijala u M modele, pa bi kilaža automobila osetno pala. U tom bi slučaju V4 motori, čija snaga inače raste u poslednje vreme, zaista mogli da iznesu dobre performanse.
Inače, aktuelnu generaciju M3 i M4 pokreće 3.0 TwinPower Turbo V6 agregat sa 431 KS, te najvećeg okretnog momenta od 550 Nm. Ove odlike omogućavaju pomenutim modelima nemačkog proizvođača da do "stotke" stignu za 4.1 sekundu.