Coca Cola - uspeh i održivost!
Kompanija "Koka kola" (Coca Cola HBC) završila je 2013. godinu sa povećanim ili zadržanim udelom u obimu prodaje i vrednosti u svim prioritetnim kategorijama gaziranih napitaka.
U Integrisanom izveštaju za 2013. godinu, pod naslovom "Najbolje nam tek predstoji", kompanija navodi da su merenja obavljena na 20 od 24 tržišta. U 15 zemalja ostvaren je rekordan udeo po obimu prodaje.
Iako je neto prihod od prodaje smanjen za dva odsto, neto prihod od prodaje (kada se izuzmu kursne razlike) je uvećan za jedan posto, čime je trend rasta nastavljen treću godinu zaredom. Po prvi put u istoriji grupe, ostvarena je negativna pozicija obrtnog kapitala, koji iznosi 71 milion evra, što je poboljšanje od 21 odsto u odnosu na 2012. godinu, navodi se u saopštenju.
Operativni vodeni otisak je smanjen za 2 odsto u 2013. godini, što predstavlja umanjenje od 62 odsto u odnosu na 2004. Relativna upotreba vode, tj. količina koja se koristi za proizvodnju jednog litra napitaka poboljšana je za 23 odsto od 2004. godine. Karbonski otisak (emisije tipa 1 i 2) dodatno je smanjen za tri odsto tokom 2013, ili za 6,4 odsto od 2004. godine.
Energetska efikasnost, ili količina koja se koristi za proizvodnju jednog litra napitaka, poboljšana je za 32 odsto od 2004. Izgrađeno je 10 postrojenja za kombinovanu proizvodnju toplotne i električne energije i u planu je izgradnja još pet takvih postrojenja u naredne dve godine.
Količina otpada koji se odlaže na deponijama smanjen je za 74 odsto od 2004, dok je količina otpada po litru napitka umanjena za 82 odsto. Prošle godine uloženo je preko 9,5 miliona evra u programe za zajednice, što čini više od 2,5 odsto dobiti pre oporezivanja. Više od 2,1 miliona ljudi je učestvovalo u našim programima za promociju aktivnog načina života.