ČUPKOVIĆ: Obnavljamo garaže, rešićemo problem kamionskog saobraćaja, ali nema više bahatog parkiranja
Za JKP „Parking servis“ 2014. je bila godina konsolidacije, u kojoj je ostvarena istorijska dobit, a preduzeće ostvarilo izuzetan poslovni rezultat, dok će 2015. biti godina investicionog održavanja. O planovima za ovu godinu i izgradnji novih parking mesta razgovarali smo s direktorom JKP „Parking servis“ Andrijom Čupkovićem.
„Garaže nisu održavane poslednjih deset godina, pa su zbog nemarnog odnosa pojedine konstrukcije sada na ivici izdržljivosti, zbog čega je neophodna njihova sanacija. Građevinski fakultet uradio je analizu stanja svih objekata. Prema njihovom izveštaju, da bi garaže normalno funkcionisale, potrebno je uložiti 200 miliona dinara za održavanje ove godine i isto toliko sredstava sledeće godine.
Planiramo najpre sanaciju konstrukcija garaža „Obilićev venac“, „Zeleni venac“, „Masarikova“ i „Aerodrom“, a u godinama koje slede i rekonstrukcije fasada, instalacija i uvođenje monitoringa. U skladu sa politikom domaćinskog poslovanja „Parking servis“ nastavlja sa asfaltiranjem parkirališta i u ovoj godini“ – izjavio je direktor Andrija Čupković.
Tokom 2014. godine na inicijativu „Parking servisa“ održan je i niz sastanaka sa predsednicima 10 gradskih opština. Brižljivo su saslušani predlozi stanara i lokalnih samouprava u vezi sa problemima parkiranja. Urađena je kompletna analiza potreba za izgradnjom novih parkirališta i prosleđena je Sekretarijatu za saobraćaj. Osim izgradnje komercijalnih parkirališta, „Parking servis“ će analizirati i mogućnosti obnove devastiranih površina na deset gradskih opština.
„To su zelene površine, koje su zbog konstantnog parkiranja automobila, vremenom potpuno uništene i trenutno se kao devastirane površine u većini slučajeva već koriste za parkiranje. „Parking servis“ je u saradnji sa opštinama inicirao uređenje takvih lokacija, jer predstavljaju jedan od većih problema u komunalno-saobraćajnom sistemu grada. Kompletne analize za uređenje ovih lokacija podrazumevaju urbanističko-arhitektonsku, saobraćajnu, geološku, infrastrukturnu i imovinsko-pravnu analizu.
„Parking servis“ razmatra 103 lokacije za uređenje, kao što je, na primer, ruinirana zelena površina kod OŠ „Pavle Savić“ u Mirijevu. Ovu površinu, uz ulicu, moguće je pretvoriti u parking po istom principu kao što su urađena mesta preko puta škole,“- rekao je Čupković.
Kod Vidikovačke pijace planira se takođe proširenje postojećeg parkinga. Na inicijativu građana, koji imaju problem sa nedostatkom mesta zbog komercijalnih sadržaja u Bloku 70, u planu je izgradnja parkirališta kod Kineskog tržnog centra. Ovim rešenjem „Parking servis“ će smanjiti pritisak na blokovska parkirališta i omogućiti stanarima da parkiraju vozila ispred svojih zgrada i tako rešiti decenijski problem koji do sada niko nije mogao da reši.
„Stanari u blokovima žale se jer su njihova parkirališta zauzeta vozilima posetilaca Kineskog tržnog centra. Tu su i nagomilana kombi vozila koja prodavci parkiraju u blokovskom delu i koriste ih kao magacinski prostor. Predlog „Parking servisa“ je da se postojeći parking prostor između Kineskog tržnog centra i Bulevara Jurija Gagarina, celom dužinom, pretvori u parkiralište, sa oko 1000 parking mesta. Kombi vozila bi trebalo da se prebace na novoformirani parking, a da se iza tržnog centra potpuno zabrani parkiranje i zaustavljanje vozila. Ovim rešenjem stanarima ćemo omogućiti da besplatno parkiraju na svojim parking mestima koja su i predviđena za njih prilikom gradnje, dok će posetioci komercijalnih sadržaja, koristiti novo parkiralište sa niskim cenama parkiranja,“ – rekao je Čupković.
Još jedan od gorućih problema Beograda su i kamioni, koji ulaze u centar grada. „Parking servis“ planira proširenje Carinskog terminala „Sever“ u Bloku 53 i izgradnju novog Carinskog terminala „Jug“ na Orlovači – uz pomoć koih će kamionski saobraćaj biti izmešten iz centra Beograda. Ovo će doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi i manjoj emisiji štetnih gasova u gradu.
„Ideja izmeštanja kamionskog saobraćaja iz centra grada, dugo je prisutna, a sada je konačno moguća njena realizacija, preseljenjem carinskog terminala iz Luke Beograd u Blok 53 kod Kvantaša. Naši zaposleni pripremaju glavni projekat u saradnјi sa JP „Beograd put“. Ovim projektom, konkurisaćemo za dobijanјe građevinske dozvole za izvođenјe radova za proširenje carinskog terminala „Beograd-sever“. Projekat obuhvata izgradnju 73 nova parking mesta za teretna vozila na 14.000 kvadrata, a zahvaljujući dobroj saradnji sa Veletržnicom u izgledu je i veće proširenje od trenutno planiranog. Proširićemo i putnički parking za 37 novih parking mesta“ – kaže Čupković.
„Parking servis“ uspešno nastavlja i realizaciju najavljenih projekata iz prošle godine. Završen je tender za izbor konsultanata za izgradnju 4 podzemne garaže, koji je raspisala EBRD. Direktor „Parking servisa“ Andrija Čupković najvljuje da se na osnovu modela ugovora,, koji pripreme konsultanti, do septembra može očekivati raspisivanje velikog međunarodnog tendera za izbor privatnog partnera, koji će graditi podzemne garaže.
Izgradnjom ovih garaža biće obezbeđeno oko 2000 parking mesta u centru grada, a stručni tim „Parking servisa“, na predlog Grada, izradio je i idejna rešenja potencijalnih novih lokacija podzemnih garaža, u okviru proširenja pešačke zone u centru Beograda, gde bi moglo biti izgrađeno 1100 novih parking mesta.
Pogledajte i: