Da li nesvesno od svog deteta pravite materijalistu? Promenite to uz ove savete!
Primetili ste da vaše dete najviše voli da dobija poklone i kod ljudi najčešće procenjuje njihov izgled i njihove stvari? Možda bi trebalo da razmislite kakvu poruku ono dobija od vas.
Deca su poput malih skenera. Sve primete, a onda to kopiraju. Da li vam se neka osobina ne dopada kod vašeg deteta? Razmislite da li ju je možda pokupilo od vas.
Ako sumnjate da vaše dete preterano poklanja pažnju materijalnim stvarima, vidite da li su vam neke od ovih stvari poznate:
- Kada pominjete svoje prijatelje, često komentarišete njihovu garderobu, automobil, kuću, nameštaj, nakit...
Ovakvim ponašanjem dete uči da svoj odnos prema ostalima gradi na osnovu materijalnih stvari koje oni imaju. Ne zaboravite da nekad pomenete kako je vaša prijateljica zabavna, inteligentna, načitana, kako je njen sin lepo vaspitano dete, a kako joj je suprug veoma pažljiv.
- Svaka proslava (Nova godina, Božić, Uskrs, rođendan, slava) vam uglavnom prođe u kupovini.
Ako od kupovine za neko slavlje dižete veliku famu, dete će za ove proslave imati asocijaciju kupovine, a ne zajedničkog okupljanja i negovanja nekih tradicionalnih i kulturnih vrednosti.
- Sa prijateljima se viđate u kafićima tržnih centara čak i kada ne idete u kupovinu.
U tržne centre se odlazi u kupovinu, a kafići su tamo da bi neko seo i odmorio od kupovine. Ako tržni centar pretvorite u nešto uobičajeno u društvenom životu, onda će vam i kupovina biti sasvim uobičajena.
- "Pogledaj šta mi je tvoj tata kupio zato što me voli" je čuvena rečenica Šeron Stoun iz filma "Kazino".
Ovakvu poruku možda baš vi šaljete svom detetu ako svom suprugu sve opraštate kada dobijete poklon ili ako mu najveću pažnju poklanjate kada vam on nešto kupi. Tako će dete pomisliti da se poklonima kupuje ljubav i očekivaće da kao znak ljubavi stalno dobija poklone.
- U kući vam je neprekidno uključen televizor.
Dete koje je često ispred televizora je direktno izloženo reklamama za razne proizvode, koje su marketinški tako obojene da bi svako poželeo neki proizvod, a pogotovo dete.
Pročitajte i:
- TRULI BOGATAŠI: Jedan posto Amerikanaca poseduje trećinu SAD
- INSTAGRAM ELITA: Šta se desi kada bogatašica izađe iz kuće sa psom? (FOTO)
- Osam razbijenih mitova o bogatašima
- Ana Kokić: Grešila sam u vaspitanju dece
- EKSKLUZIVNO Direktor Gradske čistoće: Lakše očistiti tone smeća, nego prevaspitati ljude!