Dobar šef ne izgovara ove rečenice
Neke fraze koje koriste menadžeri mogu da demotivišu, imaju kontra efekat na uspeh kompanije i na moral zaposlenih. Zato je Biznis Insajder napravio listu od sedam fraza koje dobar šef mora da izbegava i da ih koristi sa oprezom.
''To smo već probali!''
Ako je jedna ideja bila pogrešna u jednom trenu, ne mora da znači da u sadašnjem trenutku neće biti uspešna. Možda će čak napraviti bum! Neuspeh nikad ne sme biti izgovor da ne probate ponovo!
'' To nije tvoj posao!''
U redu, treba svako da ima svoja zaduženja. Ali... Ako nekome ko želi da proširi svoja zaduženja, pomogne i na drugom projektu, srežete krila, razmislite da li je to dobro za njegovu motivaciju, ali i za ceo kolektiv. Jer nekad nije dobro da svako gleda slepo u svoje obaveze i da ne pomaže ili savetuje druge, kada zna ili može više i bolje.
''Ako ovo ne uspe, nekome je posao na koncu!''
Dobro je da u svakom poslu ima neko odgovoran, pa čak i da odgovara svojom pozicijom. Međutim, ovo unosi strah, pa će se Vaš zaposlen retko odlučiti na neki rizik koji je ponekad ključan za uspeh. Dakle, odgovornost treba postaviti na neki pozitivan, a ne preteći način.
''Ne izmišljaj toplu vodu!''
Inovacije su oduvek pokretale svet. Pa tako su i kompanije dizale u zvezdano nebo uspeha. Da nije bilo inovacija, automobili bi i dalje išli na četiri drvena točka, zar ne? Iako nešto zvuči kao već viđeno, loše je demotivisati nekog ko želi da menja i unapređuje već smišljene stvari.
'' To neće uspeti!''
Dijalogom i pravim pitanjima treba pokušati da od ideje u koju baš i ne verujete izvučete makar nešto pozitivno.
'' Samo već jednom završi to!''
Ovo je još jedna nepoželjna fraza, jer će naterati radnika da radi brzo, nepromišljeno i nekvalitetno, a cilj će mu biti samo završetak. Bolje je pitati zaposlenog zašto to još nije odrađeno, šta ga koči i ponuditi pomoć.
''To sam već znao!''
Ok, znali ste. Ali ipak, zahvalite se na ideji, ne učinite da se radnik oseti manjim, jer možda sledeći put neće reći neku ideju, kako opet ne bi dobio isti odgovor. Bitno je da radnik ima slobodu da kaže svoje ideje. Neka od njih je možda ključ za uspeh Vašeg preduzeća.