Ferrari tron ne da: "Crni konj" prestiže McLaren i Lamborghini sa novim 488 GTB (FOTO/VIDEO)
Kada se prvi put pojavio 2009, 458 Italia je spojem fantastičnog izgleda, savršenih performansi i trkačke prirode ostavio takmace daleko iza. Ipak, u međuvremenu su se stvari promenile: McLaren 650S i Lamborghini Huracan LP 610-4 su postali novi gospodari situacije.
Ferrari je ime kao Real Madrid u fudbalu, pa ovako nešto nije mogao da trpi doveka. Otuda i naslednik, odnosno unapređena varijanta: 488 GTB. Pokreće ga V8 motor sa dvostrukim turbopunjačem, koji je potpuno nov pogonski stroj i nema ga ni u jednom modelu koji prave članice grupacije Fijat-Krajsler automobili.
Zapremina motora je 3.9 litara, a maksimalna snaga je 660 "konja" pri 8.000 obrtaja. Najveći obrtni momenat od 760 Nm je dostižan pri 3.000 obrtaja u minutu. Obadve brojke su bolje nego kod 458 Italie koja je imala 597 KS i 540 Nm. Razliku umnogome prave turbopunjači i srećnici koji budu imali priliku da voze oba automobila će to da primete: ubrzanje 488 TB je 3 sekunde do 100 km/č, a maksimalna brzina 330 km/č.
Italijani tvrde da je šasija, razvijana prethodnih godina za XX seriju, bolja nego ikad. Prvu hvalu rezervisali su za sistem prenosa, odnosno za sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, kao i za sistem za manipulaciju obrtnim momentom (Variable Torque Management system) koji kontroliše nivo broja obrtaja na takva način da prenos energije na točkove prođe najbolje što je moguće.
Aerodinamika 488 GTB je daleko bolja od serije 458: prijanjanje na podlogu je unapređeno za 50 odsto, a redukovan je i otpor koji vazduh pruža "letu" crnog konja. Na tome Ferrari zahvaljuje dvostrukom prednjem spojleru, usisnicima na boku i ravnoći ispod podnice.
Radi maksimalnog povećanja upravljivosti, Ferrari je ugradio brojne elektronske uređaje. Prvi je dopunjena verzija sistema kontrole bočnog klizanja (SSC2) koji se pojavio na 458 Speciale. Zahvaljujući njemu, automobil mnogo brže izlazi iz krivina. Zajedno sa ovim sistemom, maksimum performansi obezbeđuju i F1-Trac sistem za kontrolu proklizavanja, E-Diff za proklizavanje diferencijala i novi amortizeri.
Automobil težak 1.370 kilograma debitovaće na Ženevskom sajmu automobila u martu.
Pogledajte još: