Fisker bi da parira Tesli
Posrnulu firmu kupio je kineski milijarder Guankju sa ciljem da izgradi postojanog proizvođača električnih vozila.
Pre 11 godina formirana je kompanija Tesla Motors sa ciljem da proizvodi električne automobile kao prevozno sredstvo budućnosti. Riskantan potez, ako se uzme u obzir da je čak i danas tržište većinski orijentisano na automobile koji sagorevaju fosilna goriva. Deset godina Tesla nije beležila profit, da bi tek 2013. ušla u plus, kako se žargonski kaže.
VW NA STRUJU: E-Golf snažan kao da je na fosilni pogon
PORSCHE: Prolepšao se 911
Audi ulepšao i pojačao A7 i S7 Sportback
Danas, kada je fabrika koja je pažnju zaokupila Tesla Roadsterom postala stabilna i brend u električnoj grani auto industrije, postoji mogućnost da se sretne sa ozbilnim takmacem. Kineski mlijarder Lu Guankju kupio je za 150 miliona dolara Fisker. Pomenuta kompanija bankrotirala je 2013, posle šest godina neuspešnog poslovanja. Guankju, koji je bogatstvo stekao prodajom traktorskih delova u kineskoj Kulturnoj revoluciji (1966-1976.), vlasnik je Wanxiang grupe čija je vrednost tri milijarde dolara.
Cilj kineskog magnata je da oživi posrnuli Fisker i učini ga konkurentim Tesli u Americi, a drugi cilj je širenje na tržište njegove rodne zemlje.
- Sve što imam uložiću u Fiskerov uspeh. Ako ja omanem, posao će da nastavi moj sin, a ako njega ne bude htelo, uspeće moj unuk - pojasnio je Guankju koliko je odlu;an..