GSP ODLUČIO: Prave se nove linije i trase gradskog prevoza
Beograđane početkom 2016. godine očekuju lepe vesti kada bude završena potpuna reorganizacija javnog gradskog prevoza u prestonici.
Preraspodelom linija, čak i bez kupovine novih autobusa, poboljšaće se prevoz. Iako su nova vozila potrebna, postići će se takođe dobar efekat, smatra gradski menadžer Goran Vesić.
– Ranije je bila politika u gradu da se kupuju novi autobusi, što je potrebno jer autobusi jesu stari, ali možemo i drugačije da isplaniramo linije – objasnio je Vesić.
Sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović je najavio potpisivanje ugovora za još dve javne nabavke, ažuriranje transportnog modela grada Beograda i novu mrežu linija javnog gradskog prevoza.
Sekretar je precizirao da su najopterećenije linije 95, 23, 16, a da su linije koje dnevno prevezu najmanji broj putnika 513 i 613. Linije sa najmanjim koeficijentom iskorišćenja kapaciteta su 68, 44, 75.
– Ovi podaci predstavljaju mogućnost za uspostavljanje nove i kvalitetnije mreže linija javnog prevoza, kao i definisanje potrebnih kapaciteta. Rađena su različita istraživanja od brojanja putnika, preko anketiranja korisnika. Anketiranje 10.000 korisnika javnog gradskog prevoza pokazalo je da su korisnici u suštini zadovoljni, samo 15 procenata građana je reklo da je nezadovoljno javnim gradskim prevozom – naglasio je Rafailović.
– Tramvajski sistem je najslabije iskorišćen, pokazala je ova studija. Imamo prostora da radimo i nadamo se da ćemo uz pomoć narednih studija uspeti da Beograđanima pružimo kvalitetniju uslugu u prevozu – kazao je Rafailović.
Zoran Rubinjoni je u ime Centra za planiranje urbanog razvoja prezentovao rezultate studije „Brojanje putnika u javnom prevozu i anketa korisnika javnog prevoza”.
Putnici se najmanje voze tramvajem
On je naveo da 2,5 miliona putnika dnevno koristi javni prevoz, kao i to da se najviše koriste autobusi, a da je nedovoljna iskorišćenost tramvajske mreže.
– Veoma je važno da je gradska vlast prepoznala da do promena u sistemu javnog prevoza i planiranja saobraćaja u gradu mora da dođe na osnovu egzaktnih podataka. Ovaj posao je prvi u nizu nekoliko poslova koji na kraju treba da daju jasnu, utemeljenu sliku funkcionisanja prevoza u gradu, ali i da posluži za dalje planiranje sistema saobraćaja u gradu – rekao je Rubinjoni i dodao da je u tom poslu učestvovalo oko 1.000 ljudi.
Pročitati i: