i20: U Parizu otkriven prvi Hyundai sa 1,0 T-GDI turbo motorom
Nezgode li, jednolitarski Korejac dostižan je tek od sledeće godine, ali su tu zato još tri motora, tj. pet varijacija kao zamena.
Hyundaijev i20 ima potencijal da bude jedna od najvećih zvezda iz drugog plana Pariskog sajma automobila. Tako nešto će i biti bude li uspeo da napravi uspeh kao što je to među gradskim automobilima uradio i10. Ostaje da posle sajma prođe test vožnje, da se vidi "ja l' je vjera, ja li je nevjera", ali, ako je sudeći po slikama, i20 "ima potencijala". Dobro de, jeste da napred malo liči na Peugeotove laviće.
Ovaj je automobil osmišljen, dizajniran, razvijen i u isplaniran u Evropi i biće prvi Hyundaijev četvorotočkaš sa novim jednolitarskim T-GDI turbo benzinskim motorem. i20 je prvi u novom pokolenju malih benzinaca sa turbopunjačem koji će sići sa traka južnokorejske firme.
Stavljen "rame uz rame" sa modelima koje je nasledio i20 je duži, širi i niži, a međuosovinsko rastojanje duže je za 45 mm. Sva ova saznanja jamče prostraniji automobil, više mesta za putnike. Zapremina prtljažnika je 326 litara i kao takva je veća od one u Forda Focusa, jednog od takmaca na koje se i20 namerio.
Ako su vam ovi, ne samo tehnički detalji malo, evo još. Automobil ima proziran krov, kameru i, prvi put u Hyundaiju, integrisani sat-nav (satelitska navigacija) sistem u jednom superminiju. A tu su, Hyundai ističe, i Thermal Plastic Olefin plastične površine u kabini, površine visokog kvaliteta.
Iako "sitan", 1.o turbo motor nudi privlačne karakteristike: snagu od 120 "konja" i obrtni momenat od 172 Nm. No, i20 sa ovim strojem neće moći da se nabavi sve do sledeće godine. U međuvremenu, tačnije od novembra, možete da se utešite benzinskim modelima sa 1,25 l agregatom od 75 i 85 KS, te 1,4 l motorom od 100 KS i trurbo dizelašem sa 1,4 l mašinom od 75 i 90 KS.