JEDAN JE OD NAJBOGATIJIH LJUDI NA SVETU: Kako je nastala njegova imperija?
Jedan od najbogatijih ljudi sveta, i najbogatiji Meksikanac, Karlos Slim, poseduje samo u rodnoj zemlji više od 200 kompanija, pa njegovo carstvo često zovu "Slimlendija".
Formula za uspeh
Prema nekim procenama, neto bogatsvo ovog Meksikanca prelazi 35 milijardi, a poslovni uticaj se prenosi na sve meridijane.
Od roditelja imigranata nasledio je mnogo toga, ali ne i bogatstvo. Novac je stekao sam, a prva firma koju je osnovao bavila se osiguranjem.
Iako se sada smatra telekomunikacionim magom, može se reći da dominira celom meksičkom industrijom. A njegova formula je "jednostavna" - on kupuje firme u propadanju i od njih pravi uspešne kompanije, koje kasnije prodaje. Tako je iskoristio 1982. godine meksičku krizu da pokupuje desetine propalih kompanija.
"NY Times manevar"
Da ume da iskoristi krizni momenat kompanije pokazao je na primeru poznatog njujorškog časopisa "New York Times". Naime, on je ovim novinama "pozajmio" 250 miliona dolara, tokom krize u koju je ovaj svetski poznat medij upao 2009. godine. Kamatna stopa pozajmice bila je 14 odsto, pa je ovim potezom Slim postao jedan od najvećih individualnih akcionara prestižnog novinskog brenda.
Iznenađenje iz Meksika
Te 2010. godine desilo se po prvi put nakon nekog vremena, da najbogatiji čovek na svetu nije iz SAD. Iznenadio je i samog Gejtsa, koji je ipak brzo povratio tron.
Dominacija Slima
Uticajan u celom svetu, ali u Meksiku naročito. Da biste najbolje shvatili koliko je Slim dominantan u svojoj domovini treba da shvatite da se prosečan Meksikanac budi u posteljini koja dolazi iz Slimove radnje, doručkuje hleb iz Slimove pekare, pa se odvozi na posao automobilom koji je osiguran u Slimovoj imperiji. Ako usput telefonira, pogodite čiju mrežu koristi.
No, Slim neće svoj novac trošiti na jahte, već na dalja ulaganja i filantropiju. Naširoko je poznat po svojoj teoriji da radna nedelja treba da traje tri dana, a nedavno je objavljeno i da je zainteresovan za srpski Telekom, pa će možda našim ljudima postati još zanimljiviji.