Ko je na PR tronu za prošlu godinu?
Kada bi se primenio sistem vrednovanja uspešnosti poslovanja - upoređivanjem i vrednovanjem deset ekonomskih parametara agencija koje su poslovale na tržištu pi-ar usluga u Srbiji u 2013. godini, na prvo mesto, posle sedam godina suverenog vladanja agencije Represent Communications, izbila bi agencija Executive group.
Executive group ima ubedljiv rast poslovnog prihoda u poslednje tri godine. Taj rast prati i neto dobitak, kao i zavidan – stalno rastući broj zaposlenih. U sve tri ekonomske kategorije zauzima prvo mesto, i to ubedljivo.
Bez prejudiciranja, sedmogodišnja vladavina Represent Communications ubedljivo je prekinuta.
Iznenađenje godine je snažan prodor agencije Ruskin&Hunt koja je, nedavno, obeležila tek peti rođendan. Za svega tri godine, uspon sa 21. na 3. mesto po poslovnom prihodu, sa neverovatnom vrednošću neto dobitka i dupliranim brojem zaposlenih, bez obzira što je to, još uvek, jednocifreni broj, izaziva respekt.
Agencija Olaf&McAteer demonstrira stabilnost po svim analiziranim parametrima. Direct Media Public Relations takođe posluje stabilno i ostvaruje stalno rastuće poslovanje. Agencija Chapter 4 ima mnogo veću tržišnu prisutnost nego što to rezultati poslovanja govore.
Agencija Right, posle silnog poslovnog rezultata u 2012. godini koji je, od strane analitičara, pogrešno protumačen kao rezultat poslovanja na tržišnim komunikacijama, ''vraćanjem'' u grupaciju kojoj pripada, značajno je doprinela padu poslovnog prihoda grupacije u 2013. godini. Bez toga, po poslovnom prihodu, grupacija bi bila na skoro istom.
(Taboo magazin)