Sad se vidi, sad se zna: Asterion bi bio pravi zmaj, kad bi zaživeo
Prvi Lamborghinijev hibrid pokazao je odlične odlike. Još da šef kompanije ne gaji afinitete prema isključivo "fosilnim" postrojenjima.
Posle predstavljanja na Pariskom salonu automobila, dobili smo nova saznanja o najskorijoj perjanici Lamborghinija. Asterion je, da podsetimo, novi hibridni koncept italijanske kuće.
Asteriona pokreće plug-in hibridna motorika. Esencijalni deo mašinerije je atmosferski V10 benzinac zapremina 5,2 litara od 610 "konja", preuzet iz Huracana. Društvo mu čine tri elektromotora, zajedno jaka 300 KS. Saberimo i eto ih - 910 KS. Autonomija elektrike je "samo" 50 km.
Najveća moguća brzina je 320 km/č. Asterion troši 4,2 litra na 100 kilometara, dok je rasip štetnih materija 98 g/km. Zahvaljujući električnim motorima, Lambo do stotke ište samo 3 sekunde.
Zanimljivo, između motora je uspostavljena podela rada, pa tako zadnje točkove pokreće benzinac, dok dva električna stroja daju život prednjim točkovima. Ako ste se pitali šta bi sa trećim strujnim agregatom, evo i odgovora: on je u kutiji menjača. Ceo hibridni pogon ima masu od 250 kg.
Kada izaberete hibridni način rada, Asterion eksploatiše samo elektromotore, tj. pokreću ga samo prednji točkovi. Tek kada se dostigne brzina od 50 km/č, aktivira se benzinsko postrojenje i tada Lamborghini ima pogon na sva četiri točka.
Pritisnete li dugme "Zero" (nula), benzinac se gasi i opet ste samo na elektromotorici. Maksimalna brzina preko strujnih pokretača je 125 km/č, da se ne bi iscrple litijumske baterije koje se nalaze pored trećeg elektromotora.
Stefan Vinkelman (Stephan Winkelmann), šef italijanske kompanije, rekao je u Parizu da serijske proizvodnje neće biti, ali da će pojedina tehnička rešenja zaživeti u Urusu, krosoveru koji će sići sa proizvodnih traka "sto posto".
Pogledajte još:
SUZUKI: Nova Vitara prijatelj prirode
Mazda MX-5 "prošetala" Gradom svetlosti
BMW predstavio seriju 2 u Parizu