LENJI ILI ZAUZETI: Ko najviše plaća čišćenje stanova?
U prestonici raste broj agencija za čišćenje i održavanje stambenog i poslovnog prostora. Cena zavisi od obima posla i kvadrature. Minimum 250 dinara po satu.
Ubrzani životni tempo, kojem su mnogi Beograđani nemilosrdno izloženi, ne ostavlja mnogo vremena za posvećivanje adekvatnom sređivanju stambenog prostora. Mnogobrojne agencije za čišćenje stanova i poslovnih objekata, ali i pojedinci, uz određenu novčanu nadoknadu, pobrinuli su se da svojim uslugama pomognu zauzetim sugrađanima i njihovom domu vrate sjaj.
Poslednjih nekoliko godina, internet je preplavljen ponudama agencija koje pružaju usluge čišćenja stanova i kancelarija. Osim njih, neretko je u oglasima moguće pronaći i ozbiljne žene koje samostalno obavljaju te poslove. Na Beograđanima je da odluče kome će pokloniti poverenje.
"Posla ima periodično, ali može da se zaradi", kaže Snežana Marjanović, koja se čišćenjem stanova bavi već godinama. - Angažuju me uglavnom studenti i kod njih radim svake nedelje. Među stalnim klijentima imam i penzionere, ali to je svega nekoliko stanova.
Cena usluge uglavnom nije fiksna, kao ni broj ljudi koji će obaviti posao. Zavisi kolika je kvadratura prostora, ali i obim posla, da li je reč o generalnom spremanju ili običnom, koje se odnosi samo na pranje prozora i vrata. Takođe, na visinu cene utiče i to da li higijeničari donose svoju opremu i sredstva. Ipak, početni sat košta od 250 dinara, pa naviše.
"Angažovanje agencija za čišćenje još nije toliko popularno", priča Meri Stanić, menadžerka agencija "Andrea klin“. - Penzioneri nas ne traže, jer je njihova kupovna moć znatno opala. Davali smo i popuste za njih, ali ni to ih nije privuklo, kaže ona za Novosti.
Da li zbog prevelike konkurencije ili nečega drugog, mnoge agencije nisu raspoložene da razgovaraju o uslugama koje pružaju, kao ni o cenama.
"U poslednje vreme, mnogo se agencija otvorilo, jer je taj postupak jeftin", objašnjava Meri Stanić. - Normalno je da se plašimo konkurencije, jer svi mi težimo da imamo što više stalnih klijenata bez kojih je opstanak nemoguć.
Pročitajte: