Obrazovanje u Srbiji stagnira
BEOGRAD - Sporost, neažurnost države, ali i rigidnost akademske zajednice, stalno preispitivanje i nedostatak jasnih ciljeva, razlozi su dugog čekanja na početak realizacije Strategije razvoja obrazovanja do 2020. godine, rečeno je danas na okruglom stolu "Obrazovanje u Srbiji na ispitu".
Profesor u penziji Srbijanka Turajlić, koja je u pisanju Strategije bila oponent, smatra da Strategija neće ništa promeniti u našem obrazovanju, jer je, kako kaže, pisana kao politički dokument. "Strategija je pisana brzo, sa idejom da se održe izbori", dodala je ona.
Problem je i, kako kaže, što smo mi jedina zemlja u Evropi koja dosledno odvaja strukovne od akademskih studija. Ona je ukazala na rešenje u Austriji gde izdaju jedinstvene diplome sa svih visokoškolskih ustanova.
Međutim, te ciljeve je, prema rečima predsednika Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje Srđana Stankovića prepoznala Evropa, odajući nam priznanje na nedavnom skriningu za oblast obrazovanja upravo za jasnu viziju našeg obrazovanja.