Od Ade do NBG stizaćemo za 5 minuta!
Prva faza gradnje žičare biće trasa od Delta sitija do Ade Ciganlije. Čeka se pomoć Evropske unije.
Prema preliminarnim analizama, žičara koja će spajati Novi Beograd i Košutnjak biće dugačka 3.900 metara, gradiće se u dve faze, a prvi stubovi biće postavljeni krajem 2016. godine.
Ideja gradskih čelnika je da se 80 odsto sredstava obezbedi iz pristupnih fondova EU, jer je reč o ekološki prihvatljivom sredstvu prevoza.
- Manji deo troškova, oko 20 odsto, pokrili bi iz svojih budžeta, Grad Beograd i Skijališta Srbije - kaže za Večernje novosti Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.
Prvi urbanista prestonice kaže da je završena prethodna studija opravdanosto sa generalnim projektom za ovaj „vazdužni tramvaj“.
Prema njegovim rečima, Institu za urbanizam i arhitektuu i "Elkoms“ su analizirali devet mogućih trasa. Pobedila je trasa koja će ići od Delta sitija, duž Ulice Agostina Neta, do središta Ade i dalje do parkinga na Makišu.
- Ovo je najjeftinija opcija jer se najvećim delom gradi na državnoj i gradskoj zemlji. Vodilo se računa o komercijalnim sadržajima, kao i o tome da se što manje uništi šumski masiv - objašnjava Folić.
Folić kaže da gradnja može da počne krajem sledeće godine, a bi radovi mogli biti završeni u roku od šest meseci od početka izgradnje.
Biće razvučen sisitem sistem žica u dužni od oko 3. 900 metara. Kapsula bi se kretala brzinom od pet do šest metara u sekundi, a putovanje od Novog Beograda do Makiša trajalo bi od pet o šest minuta, zavisno od gužve i brzine ukrcavanja.