PROFITIRAJU "NA CRNO": Evo koliko jedan austrijski kondukter može da zaradi na MIGRANTIMA!
Ogroman broj migranata svakodnevno prelazi preko Austrije u međunarodnim vozovima, a kontrole u onim iz Mađarske, preko Beča za Minhen, su samo sporadične.
Slogan "Štedeti živce, putovati železnicom" otkrile su mađarske krijumčarske organizacije za svoj posao - dok austrijska policija pokušava kontrolama na autoputevima da stane na put krijumčarima ljudi, tranzit migranata železnicom protiče bez problema i to bez opasnosti po krijumčare, jer im ne preti hapšenje i sudska kazna.
Na budimpeštanskoj železničkoj stanici Keleti se, kada padne mrak, skupljaju grupe Sirijaca, Iračana i Avganistanaca jer čekaju na "prijatelje", to jest krijumčare od kojih dobijaju vozne karte. Među njima vlada nervoza, ali ne i strah, jer ponekad bivaju hapšeni, ali relativno brzo puštani sa nalogom da napuste zemlju za 72 sata.
Oko 21 sat u Keleti ulazi noćni voz za Minhen, a izbeglice napune hodnike, jer su par evra za rezervaciju sedišta njihovi "prijatelji" štedeli.
Neverovatne zarade kondukltera
Bečki list prenosi da kondukter napušta vagon sa procenjenih 1.500 evra, što je dobro za kasu austrijske železnice OeBB. Druga prednost olakšane tranzicije azilanata je to što nastavljaju put ka drugoj državi što rasterećuje Prihvatni centar Trajskirhen.
Na graničnom prelazu Hegješhalom, ka Austriji, oko 23.48, ulazi kondukter i proverava karte, a izbeglice se plaše da se radi o policiji, piše bečki list.
Austrijski kondukter tada ima pune ruke posla, jer zna da izbeglice, iako misle da imaju kartu do Minhena, u rukama drže kartu do Hegješhaloma, pa moraju da doplate nešto više od 50 evra, što je novac kojim mogu da putuju do Salcburga, nedaleko od željene Nemačke.