Prvi put od osnivanja Parking servis gradi podzemnu garažu
Zbog ubrzanog razvoja grada i sve većeg broja automobila, u centru Beograda nedostaje više od 3.000 parking mesta, a na širem području grada potrebno je izgraditi još 10.000 mesta. PARKING SERVIS OD OSNIVANJA DO DANAS NIJE NAPRAVIO NI JEDNU PODZEMNU GARAŽU, a sada iz „Parking servisa“ najavljuju izgradnju četiri takve garaže. Urbanističkim planom Beograda predviđeno je više od 50 lokacija za izgradnju novih garaža, pa smo tim povodom razgovarali sa v.d. direktorom „Parking servisa“ Andrijom Čupkovićem.
S obzirom na nedostatak parking mesta, građane će najviše zanimati obaveštenje da će sa izgradnjom četiri nove garaže dobiti 2000 novih parking mesta, što je najefikasnije rešenje, kojim će saobraćaj postati efikasniji, a trotoari će biti vraćeni pešacima i postati prohodniji.
Grad Beograd nedavno je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj potpisao sporazum kojim će EBRD finansirati tehničku pomoć, a kasnije i omogućiti kredit za projekte izgradnje četiri podzemne garaže kroz javno-privatno partnerstvo. To znači da će 350.000 evra iz fondova tehničke pomoći biti korišćeno za finansiranje tima stručnjaka iz oblasti javno-privatnog partnerstva, a nakon završetka studije znaće se i kolika je zvanična vrednost projekta.
Pitali smo v.d. direktora „Parking servisa“ Andriju Čupkovića koje su lokacije podzemnih garaža koje će biti izgrađene?
„Sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj smo potpisali mandatno pismo kojim se oni obavezuju da nam finansijski pomognu u pripremi i analizi projekta izgradnje četiri podzemne garaže – na Studentskom trgu, u Kosovskoj, Skerlićevoj ulici i ispod Đeram pijace i nude nam svaku vrstu pomoći da pronađemo partnere. Grad Beograd će dati zemlјište, a strani partneri će dati novac. U narednoj godini biće objavlјen međunarodni tender. Očekujemo izbor partnera u januaru 2016. godine i kada se to završi, banka će pružiti dugoročni kredit privatnom partneru koji bude izabran na međunarodnom tenderu. Posle toga očekujemo da uđemo u privatno javno partnerstvo i da radovi počnu što pre“, rekao je Andrija Čupković.
Koliko je lokacija predviđeno za izgradnju podzemnih garaža?
“Generalni urbanistički plan Beograda i Plan regulacije mreže javnih garaža, predviđaju više od 50 lokacija za izgradnju podzemnih garaža. JKP „Parking servis“ je detaljnije razradio izgled 14 garaža, a najpre bi mogle da se izgrade četiri garaže: ispod Đeram pijace, u Skerlićevoj ulici kod Narodne biblioteke, na Studentskom trgu i u Kosovskoj ulici. U toku je prikupljanje svih neophodnih uslova i saglasnosti iz oblasti urbanizma i rade se urbanistički projekti, a očekujemo da na jesen dobijemo lokacijsku dozvolu”, rekao je Andrija Čupković.
Dobrim poslovanjem novog v.d. direktora Andrije Čupkovića ostvarene su i značajne uštede. Na taj način je preduzeću, koje i inače 85 odsto svoje dobiti vraća u budžet grada, omogućeno da iz sopstvenih sredstava započne izgradnju novih parkirališta i obnovu postojećih, a bez uzimanja skupih i nepovoljnih kredita.
Kolike su uštede Parking servisa?
“Parking servis je, zahvaljujući značajnim uštedama i racionalizaciji posla, samo u prvih sedam meseci ove godine ostvario dobit koja je četiri puta veća od planirane dobiti za svih dvanaest meseci 2014. godine. Kada podatke o dobiti uporedimo sa prošlom godinom, ovo gradsko preduzeće za prvih sedam meseci imalo je osam puta veću dobit od one koja je ostvarena svih 12 meseci prethodne godine, pa ostvareni poslovni rezultati u tih sedam meseci uveliko nadmašuju i one iz cele prethodne godine”, rekao je Čupković.
Kako se ulaže novac od dobiti i ušteda?
“Sav novac od dobiti i ušteda koje ostvarujemo, ulagaćemo u izgradnju novih parking mesta, garaža i regulisanje saobraćaja. Beograđani moraju da znaju kako se troši njihov novac kojim oni svakodnevno plaćaju parkiranje. Trudićemo se da građanima omogućimo lakše i bezbednije parkiranje i više mesta u novim parkiralištima – kaže vd direktora JKP “Parking servis” Andrija Čupković.
Dok ne počne izgradnja podzemnih garaža, JKP „Parking servis“ se trudi da obnovi postojeća parkirališta i garaže koje su prethodnih decenija nisu održavane i bile su zapuštene.
Kako napreduje obnova postojećih parkirališta?
“Krajem maja ove godine počeli smo sa nizom radova na sanaciji kolovoznih traka i parking mesta. U planu je sanacija parkirališta „Kamenička“ kod Ekonomskog fakulteta, a završena je obnova parkirališta „Aerodrom“, „Viška“, „Ada Ciganlija“ i „Šumadijski trg“. Zbog atraktivnosti lokacija i dugogodišnjeg korišćenja, najveći problem predstavlјao je asfalt koji je pucao na svim objektima. Na ovim parkiralištima, od kojih su četiri fast parka, obnovljene su ulazne i saobraćajnice unutar parkirališta i parking mesta”, rekao je Andrija Čupković i dodao da na su na parkiralištu „Aerodrom“, asfaltirana i obeležena parking mesta površine 5.600 m2. Gornji deo parkirališta na „Aerodrom“-u poslednji put je saniran pre 10 godina, a kompletno renoviranje nije rađeno poslednje tri decenije.
„Kolovoz smo zatekli u jako lošem stanju jer već deceniju ni dinar nije uložen u održavanje i zato smo obnovili svih 209 parking mesta. Nećemo dozvoliti da prva slika koju stranci vide kada dođu u Beograd, bude zapušteni parking. Nastojaćemo da se domaćinski odnosimo prema parkinzima kojima upravlјamo,“- rekao je Čupković i dodao da će ovo preduzeće nastaviti da ulaže u obnavlјanje postojećih i pravlјenje novih kapaciteta za parkiranje".
Skidanjem i postavlјanjem novog asfalta na oko 600 m2, „Parking servis“ je obnovio i parkiralište „Viška“ kod Kalenić pijace. Radovi na fast parku „Šumadijski trg“ obuhvatili su uklanjanje starog i postavlјanje novog asfalta na oko 200 kvadrata. Na najvećoj konstrukciji fast parka u regionu - na Adi Ciganliji, zbog velikog opterećenja, urađena je obnova kolovoznih traka ukupne površine 800 m2, postavlјeni su novi ivičnjaci i sređene ulazne i izlazne saobraćajnice.
U skladu sa predviđenim planom poslovanja za tekuću godinu, za rekonstrukciju ovih parkirališta bilo je neophodno da „Parking servis“ izdvojio 8.150.000 dinara, a nastaviće da ulaže u obnavlјanje postojećih i pravlјenje novih kapaciteta za parkiranje, kako bi se sistemski rešio problem parkiranja u gradu.