Sa novinarskim perom sve manje hleba
Podaci o padu prodaje štampanih medija i otpuštanjima novinara više nisu novost.
I najjači padaju
List "USA tudej" smanjuje broj zaposlenih za 60 do 70 radnika u cilju smanjenja troškova zbog pada prodaje štampanih izdanja i prihoda od reklamiranja.
Kompanija Ganet, u čijem je vlasništvu taj list, pre mesec dana najavila je da namerava da se podeli na dva preduzeća - jedno za televiziju i internet, a drugo za dnevnu štampu.
Izdavačka grupa, koja će sačuvati ime Ganet, biće vlasnik USA tudej i još 81 dnevnog lista, kao i 200 nedeljnika i časopisa.
Od 60 do 70 radnika tog lista obuhvaćenih novim merama, većina njih su novinari, koji čine oko osam odsto redakcije, precizirao je taj list.
USA tudej je jedan od vodećih listova u SAD, sa dnevnom prodajom od oko 1,8 miliona primeraka i više od 1,4 miliona čitalaca na internetu.
Trend se nastavlja
Oko 1.300 novinara je prošle godine ostalo bez posla u američkim dnevnim listovima, čime su nastavljena otpuštanja u tom sektoru koja su prisutna već čitavu deceniju, pokazali su objavljeni rezultati jedne studije.
Tim otpuštanjima, broj novinara koji rade puno radno vreme sveo se na 36.700 u 1.400 dnevnih listova u SAD, prema istraživanju američkog Centra za napredna socijalna istraživanja, a prenosi agencija Frans pres.
Istraživanje je, takođe, pokazalo da je registrovan blagi rast u zapošljavanju etničkih i rasnih manjina, i to od samo 200 radnih mesta, zahvaljujući čemu je njihov broj porastao na 4.900 ili 13,34 odsto ukupne novinarske radne snage u SAD.
Broj zaposlenih novinara u SAD je 1990. godine dostigao vrhunac od 56.900, ali je od 2007. godine u stalnom padu.
Francuske novine u krizi
No, stvari nisu bolje ni na starom kontinentu.
U jeku krize štampanih medija, većina francuskih dnevnih listova zabeležilo je pad prodaje u prvom polugodištu 2014, izuzev poslovnog dnevnika Eko (Les Ećos) i konzervativnog lista Figaro, koji su imali blagi rast, navode podaci profesionalnog udruženja.
Popularni dnevnici Parizjen (Parisien) i Ožordui an Frans (Aujourdhui en France) nisu izbegli opšti pad prodaje sa padom od 8,0 odnosno 7,20 odsto. Katolički dnenvik levog centra Kroa (la Croix) imao je pad od 2,09 odsto, s dnevnom prodajom od 96.133 primeraka.