Stiv Džobs - Sedam principa za poslovni uspeh
Predstavljamo Vam 7 inovativnih ideja čoveka koga je američki CNBC proglasio najinovativnijim poslovnim liderom u poslednjih 25 godina, koji je transformisao poslovanje i poslovne ideje.
Sedam Džobsovih principa dostupni su svim biznismenima širom sveta koji žele da naprave radikalan proboj u svojoj oblasti poslovanja.
Radi ono što voliš!
Možda zvuči kao kliše, ali Stiv Džobs je zaista verovao da bez strasti, u poslu nema uspeha i napretka. Zaronite u sebe i pronađite svoju strast. No njegova strast nisu bili kompjuteri, već alatke koje omogućuju ljudima da iskoriste svoje potencijale.
Imajte viziju - ''veliku sliku''!
Strast je gorivo za raketu, ali ona do cilja stiže pomoću vizije. Okupite najbolje ljude i usmerite ih ka velikoj slici. Vizija mora biti hrabra i jasna! Džobs je imao viziju - staviti kompjutere u ruke običnih ljudi.
Kreativnost je u povezivanju stvari
Da je ovo tačno pokazuju i istraživanja o inovatorima koja su sprovodili u SAD. Naime, sve velike ideje došle su kao povezivanje ideja iz različitih oblasti.
Odbij hiljadu predloga!
Inovacija dolazi kada kažete ''Ne!'' za hiljadu predloga, sve dok ne dođe pravi, govorio je Džobs.
Važna su ''ludački'' dobra iskustva korisnika!
Džobsu su bili jako važna iskustva korisnika i mnogo je ulagao u korisnički servis.
Usavrši poruku!
Džobs je bio vrhunski narator i prezenter. No u tome su mu pomogli sati vežbanja. Dobra ideja ne znači mnogo ako ne ubedite ljude da reaguju kako želite i u skladu sa vizijom.
Ne prodaju se proizvodi, već snovi
Kada je 2001. otvorio prvu Apple radnju, Džobs je govorio da ne prodaje kompjutere i ostale proizvode već način da ljudi obogate život. ''Kreirajte proizvode kojima će ljudi obogatiti živote i ostvarivati svoje snove'' - govorio je on. Proizvodi kao proizvodi ne znače ništa.
(Forbes)