SPREMITE SE, ON NAM DOLAZI: Mario zna 19 jezika, košta 15.000 € i SVI GA SE PLAŠE
On je radnik hotela, a naravno, nije čovek.
Najveće iznenađenje 50. sajma turizma ITB Berlin bio je radnik hotela Mario, inače robot.
Na pedesetu godišnjicu ITB Berlin, najveće svetske turističke berze, turističkim radnicima i investitorima predstavljen je Mario, prvi humanoidni robot koji je zaposlen na recepciji hotela Marriott Ghent.
GRADI SE ČUDO OD TRŽNOG CENTRA: Boleč će imati "svemirski brod"
Maria je kreirala belgijska kompanija KBMT, visok je 57 centimetara, težak je šest kilograma, govori 19 jezika i košta 15 hiljada evra.
#NewYork lockt mit neuen Attraktionen, Einkaufszentren und Hotels: https://t.co/pOusNrNwqp via @MigrosMagazin— RetoWILD (@RetoWILD) March 9, 2016
Uz svoje kreatore i hotelske menadžere učestvovao je na panelu o uticaju razvoja vrhunskih tehnologija na razvoj hotelijerstva, kontroverznoj temi koja posebno zabrinjava zaposlene hotela, ako zaista jednog dana postanu nepotrebni.
PRAH SKUPLJI OD KOKAINA: Zaradite na legalan način 20 hiljada evra za kilogram!
Iako se roboti u hotelima za sad broje na prste jedne ruke, osim Maria u Belgiji nekoliko robota zaposleno je u hotelima u Silicijumskoj dolini, struka očekuje automatizaciju nekih hotelskih procesa u bliskoj budućnosti. U skladu sa rezultatima nedavnog istraživanja, najviše za svoja radna mesta treba da s ebrinu portiri u hotelima, a u nekim slučajevima i recepcionari čiji bi posao mogli preuzeti roboti.
The World of #tourism meets in #Berlin @ #ITB, more than 10000 exhibitors from 185 countries, over 70000 visitors pic.twitter.com/Y3XvulhmuD— RetoWILD (@RetoWILD) March 10, 2016
Doduše, više od polovine učesnika istraživanja na recepciji bi uz robote rado videli i ljude kojima se mogu obratiti, delom zato sto ih brine da roboti neće razumeti njihove šale. Robotima u hotelima najviše se protive gosti iz Nemačke te Britanci, a najviše ih podržavaju Kinezi.
SETILI SE ČEGA NIKO NIJE: Razvili su biznis na selu i NAPRAVILI ČUDO!
Takođe, učesnici panela istakli su da je edukacija zaposlenih najbolji odgovor na robotsku konkurenciju - ljude ništa neće moći zameniti na visokokvalificiranim pozicijama, kao ni u hotelima visoke kategorije, kod kojih gosti očekuju individualan pristup.