Šta se dešava sa Fejsbuk profilom nakon smrti korisnika?
Facebook nalog nakon smrti vlasnika nastavlja da “živi”, ali u obliku koji zavisi od podešavanja korisnikove privatnosti!
Možda zvuči bizarno, ali Facebook već neko vreme “razmišlja” o promeni načina postupanja sa profilima preminulih korisnika. Na zvaničnom Facebook nalogu 21. februara objavljene su konačne novosti u vezi sa takvim profilima.
Profili preminulih korisnika mogu se “ovekovečiti” odnosno može im biti “odata pošta” na Facebooku, što se zove i “memorijalizacija”. Odavanje počasti može da zatraži svaki korisnik Fejsa, ali se mora proći vrlo striktna procedura.
Do sad su profili preminulih korisnika ostajali zaključani i nisu im mogli pristupiti korisnici koji nisu bili prijatelji sa preminulim. To se nakon 21. februara menja i, ukoliko je korisnik svoj sadržaj za života ostavio pod oznakom “Javno” tj. da svi mogu da ga vide, tako će i biti. To znači da će se profili preminulih korisnika pojavljivati u pretrazi i da će moći da ga gledaju i lica koja sa njima nisu bila prijatelji. Ovi profili biće označeni kao “ovekovečeni”, tako da drugi korisnici znaju da gledaju profil preminulog korisnika. Ukoliko je profil bio “zaključan” pre nečije smrti tako će ostati zauvek.
Korisnici koji su prijatelji sa korisnikom koji više nije među živima i dalje mogu da mu šalju poruke, gledaju njegove objave, slike i video klipove, ali ne mogu ni na koji način da menjaju sadržaj ili stanje profila.
Facebook je na desetogodišnjicu postojanja uveo i “Look Back” video kompilacije, koje će sada moći da se zatraže i za preminule korisnike. To su montirani snimci u trajanju do jednog minuta, koji sadrže najbolje slike, najlajkovanije statuse i druge objave koje su nastale za života preminulog korisnika. Ovakve video klipove moći će da zatraže samo prijatelji preminulih korisnika.
Facebook ne briše profile preminulih korisnika čak ni na zahtjev porodice. Nemojte da vas začudi sve ovo, jer prema riječima zvaničnog Facebook naloga, sve pomenuto je urađeno na zahtjev korisnika. Takođe, i konkurent, Google, nastavlja da čuva sećanje na nas i posle smrti!