Strani mediji o Exitu - Šta se dogodi u Novom Sadu, ostaje u Novom Sadu!
"Ne radi se o naciji ili rasi, stilu ili žanru. Reč je o ljudima. O umetnosti. O vremenu provedenom s prijateljima, starim i novim", piše portal Meanderbug.com.
Za Exit avanturu, koja je bila održana u julu ove godine u Novom Sadu i na plaži Jaz u Crnoj Gori, bio je akreditovan rekordni broj od 1.399 novinara iz celog sveta koji su izuzetno pohvalno izveštavali o novosadskom Exitu i Sea Dance festivalu na Jazu.
Dok Britanci ističu da su Srbi nacija koja ume dobro da se provede, Amerikanci su pozitivno izveštavali o srčanom i velikodušnom balkanskom duhu, Nemci su bili impresionirani istorijom festivala, a Australijanci Petrovaradinskom tvrđavom i Dance Arenom, navodi se u saopštenju iz Exita.
Britanski "Daily Star" prošle nedelje je objavio članak sa naslovom "Najbolji provod je na EXIT festivalu!". U tekstu je istaknuta lepota Petrovaradinske tvrđave, ali je britanski novinar posebno bio impresioniran činjenicom da ljudi u Srbiji, navikli na sunčane festivalske dane, nisu poklekli pred kišom, već su, naprotiv, nastavili da se provode još bolje.
U članku tog lista istaknut je program festivala koji je "sastavljen prema kvalitetu muzike, a ne trenutne pozicije na top listama", uz primedbu da su zastupljeni svi muzički pravci, što pravi ogromnu razliku u odnosu na ostale festivale.
Duhoviti prikaz najboljeg evropskog festivala dao je i novinar britanskog "Artrocker magazina" uz opasku "šta se dogodi u Novom Sadu, ostaje u Novom Sadu".
On je ispričao anegdotu da je, imajući u vidu da je u Srbiji odličan kvalitet mesa, na put u ličnom prtljagu poneo i opremu za roštilj, koja mu umalo nije oduzeta zbog bezbednosti, ali da su ga službenici na beogradskom aerodromu propustili kad su shvatili koja je namena naizgled ubojitog oružja.
Njujorški "The Huffington Post" akcenat je stavio na atmosferu koja preovladava za vreme festivala, na tradicionalno novosadsko gostoprimstvo, ali i na srdačne odnose koji postoje između ljudi iz nekada zaraćenih zemalja bivše Jugoslavije.
Cenjeni nemački društveno - politički nedeljnik "Die Zeit" dao je opsežan prikaz festivala, uz stavljanje posebnog akcenta na značaj koji festival ima za mlade u Srbiji. Članak koji potpisuje novinarka Julia Prosinger osvrće se na same početke i izrastanje muzičkog festivala iz društveno-političkog protesta, osvrćući se na ono što je festival predstavljao 2000. godine u odnosu na ono što za Srbiju predstavlja danas.
Australijanski "Daily Review" kao najveću prednost Exit festivala ističe njegovu neverovatnu lokaciju, dok je novinaru u najboljem sećanju ostala "spektakularna" Dance Arena, za koju kaže da je sabirni centar najboljih svetskih di-džejeva, uz audio-vizuelne nastupe koje publiku drže u euforiji do jutra i komentar da Srbi "itekako znaju odlično da se zabavljaju".
Nezavisni portal Meanderbug.com koji se bavi putovanjima, kulturom, istorijom i turizmom u Južnoj Evropi napisao je "kada je Exit u pitanju, ne radi se o godištu, što je dokazao nastup Glorije Gejnor na glavnoj bini festivala. Ne radi se o naciji ili rasi, stilu ili žanru. Reč je o ljudima. O umetnosti. O vremenu provedenom s prijateljima, starim i novim".