SUZUKI: Nova Vitara prijatelj prirode
Uz tri nove svetle boje, Vitara se diči i malom emisijom štetnih materije, te sistemom za pomoć u kočenju savršenijim od kamera.
Suzuki Vitara oduvek je bio auto koji biraju ljudi sa posebnim životnim stavovima. Sada, japanska firma gleda da proširi potrošaku bazu, a u tome će joj pomoći, veruju, novi izbor svetlijih boja i dodatne opcije kako bi kupci mogli da vozilo što više učine posebnim u odnosu na druge.
Suzuki je došao na Pariski sajam automobila sa namerom da privuče i ljude sa visokom ekološkom svešću, nudeći pogone na dva i sva četiri točka, kao i par visoko efikasnih motora zapremine 1,6 litara.
Kako su potvrdili u kompaniji, Vitaru će pokretati isti benzinac od 1,6 litara i dizelaš iste zapremine, snage 120 KS - motori koji se nalaze i z SX4 S-Crossu. Sila obrtnog momenta u benzinskom agregatu je 156 Nm, a u dizelskom 320 Nm. Maksimalna brzina i ubrzanje za sada nisu poznati.
Ljubitelji očuvanja životne sredine biće obradovani ciframa koje govore o emisiji ugljen-dioksida. Japanci kažu da će benzinac sa pogonom na dva točka rasipati 123 g/km uz standardni petostepeni ručni menjač, odnosno 127 g/km uz šestostepeni automatik. Ko odabere Allgrip pogon na sva četiri točka, dobiće informaciju da je rasip štetnih materija 134 g/km, odnosno 138 g/km, uz iste menjače. Dizelski motor će emitovati 106 g/km uz pogon na dva točka i šestostepeni ručni menjač, 111 g/km uz Allgrip pogon na sva četiri točka i šestostepeni automatski stepen prenosa.
Spoljašnjica Vitare sliči malo na Land Rover, ali ne previše. Taman koliko da se razazna da je po sredi Suzukijev automobil. U ponudi su tri boje, od kojih je na pojedinačnim modelima dostupna uvek jedna, ali u dve nijanse. Prva je "atlantsko-trikizno-biser-metalik nijansa koja seća na uzbuđenje koje se oseti prilikom otkrivanja kakve prirodne lepote u velikom gradu". Druga je "slonovača-metalik boja iz afričke savane, oličenje pustolovnoga duha", dok je treća "narandžasta boja obzorja, boja ranog jutra kad se iz grada zaputimo ka predgrađima, i dalje u prirodu".
Kao dodatak biće crna i bela, dostupne za branike i čeonu rešetku. Za kabinu su spremljene kombinacije tirkizne, narandžaste, crno-bele klavir kombinacije. Ako biste da gledate u vis iznutra, nema brige, tu je panoramski krov. Vitara ima RBS, Radar Braking System koji radio talasima pomaže u kočenju. Za RBS kažu da je daleko bolji od kamera jer njegova pomoć ne može biti osujećena lošim vremenskim uslovima.
Pored RBS, Vitara ima još softverskih instalacija. Tu je prilagodljiva kontrola krstarenja, te infotejnment sistem sa stelistkom navigacijom, udružljiv sa pametnim telefonima.
Točkovi od 16 i 17 cola "savršeni su za neravne i snegom ophrvane puteve", čime se ističe i vandrumska odlika Vitare. Inače, automobil je dug 4,175 mm, širok 1,775 mm, a visok 1,610 mm visok. Zapremina prtljažnika je 375 litara.
Prodaja treba da krene na leto 2015.
Pogledajte još:
Prvi video nove Suzuki Vitara-e
I Suzuki povlači vozila sa tržišta!