Svaki drugi Amerikanac podržava više namete na naftu radi boljih puteva
- Ljudima je dosta "prilagođavanja brzine vožnje uslovima na kolovozu" i rupa u asfaltu. Dosta im je drumova koji nisu bezbedni - kažu u Američkom auto-moto savezu.
Stanje putne inftrastrukture u Sjedinjenim Američkim Državama je upozoravajuće loše. Svaki deseti most, tj. 63.000 od 607.000 koliko ih ima je prestar i nije bezbedan, a preko njih dnevno pređe 250 miliona vozila. Da bismo vam pojasnili dimenzije problema, nastavićemo sa brojkama. Za popravku i održavanje saobraćajnih instalacija Ujak Sem moraće godišnje da potroši 170 milijardi dolara umesto dosadašnjih 90. To znači da bi samo za održavanje puteva Amerika godišnje izdvajala dvogodišnji bruto nacionalni dohodak Srbije.
Renault sam proizvodi Alpinu
Mazda predstavila Skyactive-D 1.5 motor
U ČAST ROLANA GAROSA: Bugattijev Black Bess (VIDEO)
Zbog toga je Američki auto-moto savez (AAMS) sproveo anketu kako bi istražio stav javnosti u vezi sa situacijom. Rezultati su pokazali da dve trećine žitelja SAD smatra da vlasti treba da povećaju izdatke sa saobraćajnice. Sa druge strane, svaki drugi ispitanik prihvatio bi povećanje nameta na naftu i njene derivate kao sredstvo za popravljanje teskobne putne infrastrukture.
- Ljudima je dosta "prilagođavanja brzine vožnje uslovima na kolovozu" i rupa u asfaltu. Dosta im je drumova koji nisu bezbedni - rekao je Bob Darbelnet, predsedavajući AAMS.
Žudnja AAMS za višim akcizama na naftu nije slučajna. Fond za auto-puteve presušiće u avgustu, pa se postavlja pitanje odakle dobavljati finansijska sredstva za dalji rad. Trenutna visina nameta na dizel u SAD postavljena je 1993. godine i iznosi 18.3 centa po galonu, što je 4.11 dinara po litru. Projekcije pokazuju da bi povećanje na 24 centa, tj. za 1.5 dinar po litru bilo dovoljno.