U fokusu medija žena kao objekat
BEOGRAD- Kad je Nataša Mićić postala sticajem okolnosti, predsednica Srbije, nijednog momenta javnost nije usredsredila pažnju na njene sposobnosti i kvalitet rada, a mogla je da bude dobra ili loša predsednica. U fokusu medija, kako tabloida tako i ozbiljnih novina, bile su njene noge.
Medijska slika žene, stereotipi i seksizam, kao i pozicija žena u svetu nauke, politike i biznisa bile su teme međunarodne konferencije "Slika žene u medijima - uticaj medija na sistem vrednosti, koji opredeljuju ulogu žene u društvu", koju je organizovalo udruženje Klub prvih žena.
Priča medijske savetnice premijera Suzane Vasiljević koja je učestvovala na panelu "Medijska pozicija uspešnih žena u nauci i politici" umnogome liči na ovu o Nataši Mićić, piše Danas.
Iako ima impresivnu biografiju, školovala se i usavršavala u inostranstvu, radila kao prevodilac, konsultatkinja, novinarka, bila producentkinja nagrađivanih BBC serija, dobitnica raznih priznanja za sajtove i promocije, nikada se o njoj kako je rekla nije govorilo u medijima, da bi jednog dana osvanuo tekst sa njenom fotografijom u kupaćem kostimu, skinutom sa Fejsbuk stranice.
Prepričavajući ovom prilikom jedan svoj razgovor sa kolegom koji ju je pitao kako uspeva da radi odgovoran posao i istovremeno se brine o mnogočlanoj porodici i to na relaciji Novi Sad- Beograd, Čomić kaže da je morala da odgovori istim pitanjem "Kako političari, dakako muški, uspevaju isto to?"
Čomić ističe da žene moraju da osvajaju svoju slobodu, a otpor koji se pruža je posledica toga što se time krune viševekovni stereotipi i ženama.
Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Nevena Petrušić ističe iskustva iz Evrope i sveta i navodi primer iz prakse banaka u kojim se žene po povratku sa porodiljskog raspoređuju na niža i manje plaćena mesta na osnovu pretpostavke da one zbog porodičnih obaveza ne mogu u potpunosti da se posvete poslu.
Petrušić govori o velikom jazu između onoga što piše u zakonu i onoga što postoji u stvarnosti.
Nešto drugačiji ton ove diskusije uneo je novinar Milomir Marić, voditelj emisije "Ćirilica" koji je rekla da 80 odsto žena bilo kog profila ima za ideal starlete Staniju i Soraju, te da su žene same krive za to što se tako predstavljaju u medijima. "Koji muškarac čita te stvari", pita se Marić, "osim onih feminiziranih?"