VEĆINA IH KORISTI! Od ovih detalja u CV se ježe svi poslodavci
Sve biografije liče jedna na drugu.
Najveću muku poslodavcima predstavlja čitanje mnogobrojnih biografija ljudi koji konkurišu na posao. Najviše zbog toga jer sve liče jedna na drugu, a postoje i termini koji se koriste toliko da ih poslodavci ne podnose.
Često se upotrebljavaju reči kao što su – orjentisan ka rezultatima, motivisan, vredan, odgovoran...
Sajt Business Insider napravio je listu reči koje OBAVEZNO treba izbegavati.
Jake komunikativne sposobnosti
Poslodavci kažu da ovu frazu vide u skoro svakom motivacionom pismu ili CV-ju. Problem je (i ironija) u tome da im to ništa ne govori o sposobnosti osobe da komunicira. Uklonite ovu frazu i zamenite je dokazom. Recimo da ste vodili tim ljudi ili da ste bili odgovorni za newsletter vaše kompanije.
Orijentisan ka rezultatima
„Ne bih da zvučim smešno, ali moja reakcija kada vidim „orjentisan ka rezultatima“ u CV-ju je – Nadam se. Šta bi drugo bio? Ovaj kliše jednostavno objavljuje nešto očigledno, i koristi vaš dragocen prostor u CV-ju. Umesto da kažete „orjentisan ka rezultatima“, pokažite dokaz u vidu vaših rezultata koje ste postigli a koji će demonstrirati vaš trud i dostignuća,“ rekao je za Business Insider, Brian de Haaff ispred kompanije „Aha!“.
POTREBNO 20 NOVIH ZAPOSLENIH! Za ovaj posao poslodavac traži da imate SMISAO ZA HUMOR!
Motivisan
Ne morate reći potencijalnom poslodavcu da ste motivisani. Umesto toga, neka vaš rad pokaže ono što poslodavac treba da vidi. „Ono što je važno, ako niste motivisani, ko će vas motivisati? Motivacija dolazi iz unutrašnjih aspiracija ne od poslodavaca,“ kaže Brian de Haaff.
Timski igrač
Umesto da to napišete, navedite primere koliko ste dugo bili u timu, da li ste bili na čelu nekog tima... Koliko ste dugo bili na jednom radnom mestu takođe može da posvedoči kakav ste timski igrač.
Guru
Sagovornik Business Insidera kaže da sve češće vidi ovu frazu u CV-ju. „Možda razvijate ekspertizu u određenoj oblasti, ali ako nemate doktorsku titulu ili niste izdali opus o određenoj temi, niko vas neće smatrati guruom u vašoj oblasti. Ako je to i slučaj, ne biste konkurisali za posao, bili biste konsultant i vodili biste sopstvenu kompaniju. Većina poslodavaca traži ljude koji su spremni da uče i da napreduju – gurui im nisu potrebni,“ zaključuje Brian de Haaff.