Vesić: U odnosu na prošlu godinu smanjen broj dece koja čekaju na upis u vrtić
BEOGRAD - Prošle godine, na početku mandata nove gradske vlasti, na upis u vrtiće čekalo je 5.000 dece, a sada se taj broj znatno smanjio, izjavio je gradski menadžer Goran Vesić i naglasio da će deca koja ostanu "ispod crte" moći da odu u privatne vrtiće, a da će grad platiti 80 dsto ekonomske cene.
“Nikada se nije dešavalo da Grad plaća cenu. Za dve, tri godine ćemo reći da nijedno dete ne čeka na vrtić“, ukazao je Vesić.
Kako je rekao, privatni vrtići će primiti između 1.500 i 1.800 dece koja su ispod crte.
“Sledeće godine ćemo dozvoliti da privatne kompanije budu u sistemu gradnje vrtića, pa neće biti dece koja čekaju“, naveo je on.
Počela rekonstrukcija više od 670 oronulih fasada
Podsećajući na nekoliko slučajeva u kojima su građani povređeni, zbog obrušavanja fasada, Vesić je rekao da je Grad uklanjanjem opasnih delova rešio bezbednost građana, ali da tek predstoji teži deo - krenuti sa stanarima u obnovu.
Gradskom stambenom je naložio da prekontroliše sve zgrade koje su u nadležosti Grada.
“Ustanovljeno je da njih 800 ugrožava bezbednost, jer svakog časa mogu da se obruše. Do sada je počela rekonstrukcija više od 670 oronulih fasada, a rad na ostalima biće završen tokom sledeće nedelje“, istakao je Vesić.
Prema njegovim rečima, kompletno rekonstruisane moraju da budu 1.522 fasade, uz napomenu da u ovom trenutku niko ne održava 12.000 zgrada.
“Pojedine fasade su odgovornost vlasnika stanova, pa u tim slučajevima mi nismo imali mogućnost da intervenišemo“, istakao je Vesić.
Problem GSP je što je jako dugo propadao
Naveo je da su predložene izmene zakona o stanovanju, što će omogućiti da Grad zajedno sa stanarima obnavlja fasade.
Kada je reč o Gradskom saobraćajnom preduzeću, Vesić je rekao da je zadovoljan kako se sprovode reforme u toj firmi.
“Problem GSP je što je jako dugo propadao, pa ti problemi ne mogu da se reše za godinu dana“, rekao je Vesić.
Uz napomenu da stvari idu nabolje, on je najavio uvođenje novih linija u prigradskom saobraćaju, gde se prevoz plaća više istakavši da će se gradske vlasti truditi da cene budu smanjene. Vesić je naglasio da naplata karata u javnom prevozu nije dovoljna, ali da raste, što pokazuje da građani razumeju plaćanje koristi GSP.
Takođe, osvrnuo se i na protekli Samit gradova, za koji je rekao da predstvlja početak nove saradnje među gradovima regiona.
“To pokazuje snagu Beograda, da postajemo prestonica ovog dela Evrope“, naglasio je Vesić.