VIRTUELNA STVARNOST: Samsung predstavio displej budućnosti
Zamislite da odete u šoping i isprobate 20 odevnih kombinacija a nijednom se ne presvučete. Ili da priđete bilbordu sa reklamom i iz njega "izvučete" tačno ono što vas u tom trenutku zanima.
Samsung je predstavio prve reflektujuće i transparentne OLED displeje, kojim ova kompanija cilja markete za šoping. Ova firma će se udružiti sa kompanijom Intel i upotrebiće njihovu Real Sense tehnologiju, kako bi napravila displeje koji će vršiti interakciju sa prolaznicima.
Što se tiče same tehnologije prikaza, Samsung je uneo brojna unapređenja u odnosu na konkurenciju na polju transparentnih displeja. Kompanija navodi da je njihova transparentna OLED tehnologija naprednija jer pruža bolji prikaz boja, bolju provodnost i bolje uglove vidljivosti u odnosu na standardne LCD alternative. Poređenja radi, Samsung OLED je 40% providan, u poređenju sa LG tehnologijom koja ima providnost od 30%.
Što se tiče OLED panela sa ogledalom, Samsung tvrdi da reflektuje više od 75% svetla, ima bolji dijapazon boja, veći kontrast (100.000:1 naspram 4.000:1) i brži odziv u odnosu na LCD (1ms naspram 8ms). Još jedna prednost OLED-a je u tome što ne zahteva pozadinsko osvetljenje.
Samsung je prikazao tehnologiju kao bilbord sa reklamom i virtuelnim postoljem za ogrlicu, ali planira da napravi omogući virtuelnu "probu", gde će korisnici moći da pogledaju kako će izgledati sa određenim odevnim predmetom i pre isprobavanja.
Tehnologija podržava komande pokretima i praćenje lica, meri udaljenost i ima mogućnost skeniranja objekata kako bi se implementirali u 3D okruženje. Ovo može da dovede do vrlo zanimljivog, interaktivnog šopinga u budućnosti.
Intel Real Sense se odlično uklapa u ovaj tip tržišta. On se sastoji iz više 3D kamera i softverskog paketa pomoću koga prepoznaje ljude, njihove pokrete i okruženje, nalik na Microsoft Kinect.
Iako Samsung ovom tehnologijom trenutno cilja reklame, transparentna OLED tehnologija bi eventualno mogla da nađe primenu kod kuće u situacijama sa virtuelnom realnošću, kao i medicinske svrhe.
Pored toga što, kako iz Samsunga navode, nude neverovatne mogućnosti u trgovini i reklamnoj industriji, ovi displeji svojim futurističkim izgledom ostavljaju bez daha.
Mnogi proizvođači rade na svojim verzijama transparentnih displeja, pa ćemo videti ko će ih prvi ponuditi u komercijalne svrhe.