Da li Twitter može da postane superaplikacija? Pitaju se i Gugl i Epl
Najbogatija osoba na svetu nakon utrošenih 44 milijarde dolara mora da dokaže zašto veruje da ta društvena mreža vredi 10 puta više.
Potrošiti 44 milijarde na Twitter bio je lakši deo posla, sad Ilona Maska čeka onaj teži. Kako piše Rojters, najbogatiji čovek na svetu sada mora da dokaže zašto smatra da ta društvena mreža vredi 10 puta više, posebno jer je potrošio mesece ismevajući postojeći poslovni model te kompanije.
Najurio direktore
Nakon što je krajem prošle nedelje zaključio akviziciju, prvi potez Maska bilo je otpuštanje najvišeg rukovodstva te društvene mreže. Kako Rojters saznaje od ljudi upoznatih sa situacijom, Mask je otpustio glavnog izvršnog direktora Twittera Paraga Agravala, glavnog finansijskog direktora Neda Segala i šefa za pravna pitanja i politike Vidžaja Gadea. Musk je dosadašnje čelnike optužio da su njega i investitore doveli u zabludu oko broja lažnih naloga na platformi, kao i da mu nisu pružili jasne argumente oko toga kako da ostvari visoke ambicije koje ima s tom uticajnom društvenom platformom.
Musk je rekao da na Twitteru želi da porazi "spam botove", da načini javno dostupnima algoritme koji određuju kako će se sadržaj prezentovati korisnicimai spreči da platforma postane komora za mržnju i podele. Mask tada nije ponudio detalje o tome kako će sve to postići i ko će voditi kompaniju.
Takođe je najavio i otpuštanja, čime približno 7.500 zaposlenih u Twitteru ostaje zabrinuto za svoju budućnost, piše Rojters.
Ilon Mask je ranije rekao da želi da Twitter postane "najpoštovanija platforma za oglašavanje", što se tumačilo kao pokušaj sticanja poverenja oglašivača uoči očekivane kupovine te društvene mreže, pri čemu je poručio i da tom akvizicijom želi da "pomogne čovečanstvu".
"Postoji mnogo nagađanja u vezi sa tim zašto sam kupio Twitter i šta mislim o oglašavanju. Većina ih je pogrešna. U osnovi, Twitter želi da bude najpoštovanija platforma za oglašavanje na svetu koja osnažuje vaš brend i donosi rast kompanijama", napisao je Mask, najbogatiji čovek na svetu i izvršni direktor kompanije Tesla. Inače, više od 90 procenata prihoda Twittera u drugom tromesečju ove godine došlo je od oglašavanja.
Dobar razlog
Jedan od modela kojem bi se Twitter pod Maskovim vođstvom mogao okrenuti je stvaranje "superaplikacije" poput kineskog WeChata. Osim što putem nje komuniciraju, korisnici WeChata mogu preko te aplikacije i da plaćaju, kupuju preko interneta ili da naruče taksi. Maskova je ideja je da ponudi prodaju premijum pretplata na Twitteru koje bi smanjile zavisnost od oglasa.
Međutim, postoji razlog zašto na američkom tržištu ne postoji "superaplikacija" izvan Googleovog i Appleovog sistema aplikacija, tvrde stručnjaci, a prenosi Poslovni.hr.
Jedan od primera takve prakse jest Appleovo odbijanje Spotifyjevih planova o prodaji audio knjiga. Dodavanje mogućnosti plaćanja po pravilu zahteva verifikaciju identiteta korisnika, što bi moglo odbiti dobar die sadašnjih korisnika koji cene mogućnost anonimnosti.
Analitičari takođe smatraju da bi Mask (barem privremeno) mogao odustati od obnove Trampovog korisničkog profila. Povratak bivšeg američkog predsednika na tu društvenu mrežu sa svojim, u najmanju ruku kontroverznim stavovima i porukama, mogao bi odbiti deo korisnika umerenih i liberalno-levih političkih stavova.
To se sigurno ne bi svidelo kompanijama iz sektora robe široke potrošnje čiji kupci zahvataju čitav politički spektar. Odlazak dela potencijalnih kupaca sigurno ne bi dobro odjeknuo među tim oglašivačima. Treća mogućnost je da Maskov Twitter ne bude na ratnoj nozi s regulatorima.