Drastično skočila prodaja prenosivih računara
Zabeležen je skok u drugom kvartalu...
Analitičarska kuća, Strategy Analytics, objavila je podatke po kojima je prodaja prenosnih računara u drugom kvartalu ove godine porasla za čak 27 procenata u odnosu na isti period prošle godine. Iznenađujućem rezultatu doprinela je pandemija COVID-19 virusa, koja je mnoge ljude koji nisu imali adekvatne računare da uspešno i efikasno obavljaju posao „naterala“ da rade od kuće.
Najviše HP i Lenovo
Najveći deo prodatih računara čine Lenovo i HP modeli, koji su zauzeli polovinu tržišta u tom periodu. I druge analitičarske kuće, kao što su IDC i Gartner potvrdile su ovaj rezultat. Interesantno je da je zbog iste pandemije u prvom kvartalu ove godine zabeležen pad prodaje prenosnih računara. To se tumači neizvesnošću korisnika koji nisu znali hoće li zadržati posao, pa su smanjili nepotrebne izdatke. Međutim, kako se tokom Q2 uobličio novi poslovni model koji podrazumeva rad od kuće, korisnici su pohrlili da obnove svoje računare.
Telegram uvodi video pozive za IOS i Android platformu
Zbog naknade koju naplaćuje Apple App Store izbila "pobuna"
Jedno od velikih iznenađenja u ovom istraživanju, je da su korisnici kupovali sopstvene računare za posao ili učenje. Za ovo drugo, najviše su kupovani Chromebook računari, prvenstveno zbog njihove niske cene.
Stanje stvari
Najveći skok doživeo je HP čija prodaja notebook računara je porasla za neverovatnih 42 procenta (13.4 miliona primeraka). Lenovo, koji je trenutno vodeći proizvođač laptop računara sa prodatih 13.6 miliona primeraka, ostvario je povećanje prodaje od 17 procenata. Lenovo je u Q2 držao 25 procenata tržišta, a HP 24.8 procenata. Na trećem mestu nalazi se Dell sa 8.4 miliona prodatih računara, četvrti je Apple sa 4.6 miliona računara dok se na petom mestu nalazi Acer sa 3.6 miliona prodatih primeraka računara. Ukupno je u Q2 prodato 54.2 miliona prenosnih računara.
Ostaje da se vidi da li će se ovakvo interesovanje nastaviti i u trećem kvartalu, a dobijeni rezultat pokazaće da li se možda radi o nekom dugoročnijem trendu, ili je u pitanju tipično sezonsko povećanje potražnje, doduše malo pojačano zbog novonastalih okolnosti.