PO OVOME SE RAZLIKUJEMO: Šta Srbi i Hrvati najviše vole na Viberu?
Smajlići ili klasične poruke?
Anketa koju je Viber sproveo na uzorku od 13.000 ljudi, kako bi sagledao navike korisnika kada je upotreba četa i poziva u pitanju, pokazala je dva očigledna trenda, kada je naš region u pitanju.
- Srbi, Hrvati, i većina stanovnika regije srednje i istočne Europe, vrlo su izbirljivi kada je u pitanju privatnost. Nešto tolerantniji, po ovom pitanju su u zemaljama poput Slovenije, Mađarske i Grčke.
- Slanje tekstualnih poruka i dalje je omiljeni način komunikacije sa uskim krugom prijatelja. Tako se izjasnilo 73 odsto ispitanika iz Srbije, iza kojih slede Grci sa 67 odsto, a i među Hrvatima je visok procenat.Gotovo 68 posto preferira ispitanika klasične tekstualne poruke umjesto videa i glasovnih poziva.
Skoro 68 odsto ispitanika preferira klasične tekstualne poruke umesto videa ili glasovnih poziva. Takav rezultat odgovara svetskim trendovima, koji poslednjih godina pokazuju da se ljudi masovno oslanjaju na pisanu, umesto na glasovnu komunikaciju, kažu u Viberu.
Za 16 odsto učesnika ankete iz Hrvatske nalepnice (stickeri) su najbolja stvar kada je chat u pitanju. Taj procenat je nešto malo manji nego na mađarskom, češkom, srpskom i slovenačkom tržištu, gde stickere preferira više od 20 odsto anketiranih. Na globalnom nivou, skoro 60 odsto svih korisnika Vibera najviše koristi upravo stickere.
Kada je sam Viber u pitanju, učesnici ankete kao prednosti njegovog korišćenja ističu bezbednost podataka (57 odsto), i napredne opcije upravljanja porukama.