Tesla i Zoom rasli brže nego iko
Veliki skok u vrednosti akcija...
Ova 2020. godina bila je zvezdana godina za najveće svetske tehnološke kompanije – ali nijedna nije dodala više na svoju tržišnu vrednosti od Zoom-a i kompanije Elona Musk-a Tesla.
Kako Zoom tako i Tesla ove godine su umnožili svoje tržišne kapitalizacije, rast koji nadmašuje svaku pojedinu kompaniju u NASDAQ 100 (popularnom indeksu akcija velikog obima, koji uključuje najveće tehnološke kompanije).
Zoom, besplatna aplikacija za video konferencije koja se istakla kako se COVID-19 širio po svetu, započeo je godinu sa tržišnom kapitalizacijom od 18,99 milijardi dolara. Taj broj se od tada utrostručio do 61 milijarde dolara, postavljajući tržišnu vrednost Zooma iznad vrednosti Activision Blizzard, Baidu, eBay i Electronic Arts.
Samsung napravio aplikaciju za pranju ruku u okviru Galaxy pametnih satova
Maliciozna aplikacija ugrožava milione android korisnika
Što se tiče proizvođača automobila Tesla, njegova tržišna kapitalizacija je iznosila 77,9 milijardi dolara kada je započela 2020. – znatno ispod prosečnih 100 milijardi dolara koje su Musk-u potrebne da otvori svoj prvi dan isplate u vrednosti od 780 miliona dolara. Rano ujutru u četvrtak, tržišna vrednost kompanije bila je nešto iznad 165 milijardi dolara, udvostručujući se u 2020. Ovo stavlja Teslu ispred telekomunikacijskog giganta T-Mobile, proizvođača čipova QUALCOMM, pa čak i svetski popularnog gurua za kafu Starbucks.
Tehnički divovi poput Amazona i Microsofta takođe su dobro prošli
Promatrajući akcije Amazon-a, Microsoft-a i Apple-a, i njihove tržišne kapitalizacije su porasle, ali u manjem obimu: 32%, 15%, i 7% respektivno.
Što se tiče firmi koje su najviše izgubile: NASDAQ 100 lista poslednjih pet (u smislu rasta tržišne kapitalizacije) sastoji se od akcija u sektoru turizma United Airlines i Marriott (-55% i -33%); cloud computing kompanija NetApp (-30%); uređaji za skladištenje Western Digital (-30%); i maloprodaja Walgreen Boots (-27%). Sledeći na listi „gubitnika“ su portali za rezervaciju Trip.com i Expedia koji su izgubili 24% i 21% od svoje tržišne vrednosti u 2020. godini.
Valja napomenuti da je tek jun. S obzirom na to koliko je berza bila promenljiva ove godine, postoje velike šanse da kompanije naglo prekinu ovaj neverovatan rast.