NEVEROVATNO: Nintendo i PlayStation dominiraju, dok Xbox ima samo 10% udela u prodaji fizičkih igara
Dolazi vreme kada će sve konzole za igre biti samo digitalni uređaji, a čini se da Microsoft posebno želi da ubrza ovaj proces.
Tokom proteklih nekoliko generacija konzola, videli smo da se Microsoft udaljava od fizičkih medija, umesto toga se opredelio za potpuno digitalnu budućnost. Izgleda da je nedostatak fizičkog prisustva na Xboxu uticao na prodaju, pa tako samo 10% svih fizičkih medija odlazi na Xbox.
NEMA VIŠE KEŠA: Google ukida funkciju pretrage koji su mnogi koristili
AI Lutke u bordelu umesto pravih osoba: Veštačka inteligencija se sad koristi i u ove svrhe (FOTO)
Rusi imaju svoju verziju ChatGPT-ja: "Daju dve različite slike sveta"
Kako izveštava industrijski analitičar Mat Piskatelja, u SAD je 2023. Nintendo uspeo da preuzme polovinu celokupnog tržišta, pri čemu je 50% ukupne potrošnje na fizičke igre otišlo na Nintendo platformu.
Drugo mesto pripalo je PlayStationu, koji je prigrabio 40% fizičkog tržišta. Poslednji i svakako najmanji udeo pripada Microsoftu, čiji je fizički softver činio samo 10% prodaje.
Iako ovo može da izgledat kao velika razlika između platformi, kao što je pomenuto, Microsoft je u poslednje vreme u velikoj meri smanjio prisustvo fizičkog softvera, pri čemu je Xbox-ova usluga pretplate na Game Pass predstavljena kao primarno mesto za igranje. Pored toga, prošlogodišnje curenje informacija o osveženoj Xbox Series X konzoli prikazalo je samo digitalnu konzolu, što sugeriše da kompanija zaista napušta tržište fizičkog softvera.
Konačno, nedavni izveštaj Džeza Kordena iz Windows Centrala otkrio je da je Microsoft "ugasio odeljenja posvećena plasiranju Xbox igara u fizičku maloprodaju" – što znači da će verovatno doći vreme kada će Xbox biti malo ili nimalo prisutan u maloprodaji fizičkog softvera.
Iako je istina da će doći vreme kada će sve konzole za igre biti samo digitalni uređaji, čini se da Microsoft posebno želi da ubrza ovaj proces.