Veštačka inteligencija još uvek nije zavladala svetom, ali zato ovu igricu RAZBIJA (FOTO)
I to je nešto.
Sada je i zvanično, ljudi su postigli drugi najbolji rezultat u igranju Pac-Mana, igrice koja je 1980-ih kružila planetom kao najzanimljivija arkadna igra, u kojoj ste mogli da jedete voće i kolače, a proganjali bi vas duhovi. Ova je igrica ocenjena je kao jedna od najtežih za veštačku inteligenciju, ali to nije zaustavilo Mikrosoftov tim u ostvarenju najvećeg mogućeg rezultata.
OSUĐEN NA SMRT ZBOG STATUSA NA FEJSBUKU: A samo je uradio OVO ...
Veštačka inteligencija, u suštini program iz Mikrosoftovog "Maluuba tima" (prvobitno jedna kanadska start-ap firma koju je kasnije Mikrosoft preuzeo) uspela je da postigne taj maksimum od 999.990 bodova u Atarijevoj igrci, i ubeleži svetski rekord.
pic.twitter.com/bMZD03sWQY— Mila Faca (@MilaFaca99) June 17, 2017
To je postignuto primenom metode pojačanog učenja pod nazivom “Hybrid Reward Architecture”. Tim je, naime, naučio 150 AI agenata (i dalje, u pitanju su obični programi) da paralelno rade kako bi pobedili igru. Jedan deo AI agenata je imao zadatak da jede hranu sa nagradama, dok je drugio deo bio zadužen za izbegavanje duhova. Glavni agent je tada dobio povratne informacije koje su mu omogućile da napravi najbolju odluku za svoje kretanje, na temelju svih dobijenih rezultata.
Spomenimo samo da nije samo Mikrosoftov AI jedini koji pobeđuje ljude u raznim igrama, tu je i Guglov šampion u veštačkoj inteligenciji pod nazivom "AlphaGo", koji je porazio prošle godine jednog od najboljih majstora Go (drevne kineske igre na ploči), Li Se Dola. A ove je godine bez problema pobedio i aktuelnog Go prvaka Ke Jie.
Uspeh Mikrosoftovog AI-ja u jednoj od najnepredvidljivijih igrica, mogao bi biti veliki korak u daljem istraživanju veštačke inteligencije, u borbi protiv jednako nepredvidljivih situacija u stvarnom svetu.