ZA OVO NISTE ZNALI: FEJSBUK ima još jedan način da vas prati
Nije za šalu...
Informacije koja su Fejsbuku stavljene na raspolaganje su imena, imajl adrese, telefonski brojevi i informacije o kupljenim proizvodima.
Ako ste nedavno nešto kupili, a potom počeli da primećujte sve veći broj reklama za slične proizvode koje vam Fejsbuk šalje, to naravno uopšte nije slučajnost.
To je nedavno prilično šokiralo jedan deo korisnika Fejsbuka u SAD, pošto su počeli da im se prikazuju oglasi prodavnica i proizvoda koje uopšte nisu pretraživali na internetu, već su u njima fizički bili i tamo kupovali.
LIČI NA RENDE, A KOŠTA KAO ĐAVO: Epl predstavio novi Mac Pro
GUGL OTKRIVA: Šta se najviše pretražuje u SRBIJI, a na prvom mestu nije to što OČEKUJETE
VELIKA NOVINA: Od sada je ovaj sajt za skidanje torenta, konkurencija Netfliksu, Amazonu, Eplu...
U pitanju je opcija koju je Fejsbuk nedavno lansirao u tišini i koja još uvek nije dostupna u svim zemljama, piše Business Insider.
Kompanija Marka Zakerberga potpisala je ugovore o saradnji sa pojedinim trgovačkim lancima koji sada Fejsbuku dostavljaju informacije o tome šta korisnici kupuju u njihovim prodavnicama i onlajn.
Informacije koja su Fejsbuku stavljene na raspolaganje su imena, imajl adrese, telefonski brojevi i informacije o kupljenim proizvodima. Njih Fejsbukk koristi za plasiranje oglasa korisnicima.
Kada korisnici kupe određeni proizvod, ako trgovinski lanac i dalje želi da "targetira" te kupce putem oglasa na Fejsbuku, on će toj društvenoj mreži poslati informacije.
Informacije su kriptovane tako da može da ih prepozna samo algoritam, koji onda povezuje podatke o kupovini sa profilima korisnika na Fejsbuku.
Iz Fejsbuka za Business Insider kažu da se ti podaci brišu, ali ta društvena mreža pamti povezanost korisnika sa prodavnicma i proizvodima, zbog čega im se kasnije prikazuju oglasi.
Korisnici, inače, mogu da spreče da Fejsbuk sazna šta i gde kupuju i kad su oflajn, i to tako što u podešavanjima (Fejsbuk settings), u delu vezanom za oglašavanje (Ads), odnosno u delu "Oglasi zasnovani na podacima dobijenim od partnera" (Ads based on data from partners) odaberu opciju "Nije dozvoljeno".