ZARAĐUJU VIŠE NEGO ŠTO MISLITE: Koliko se plaćaju INFLUENSERI?
Cene meteorski raste...
Novac koji su zaradili influenseri na društvenim mrežama porastao je meteorski u poslednjih nekoliko godina, navodi se u novom izveštaju.
Marketinška kompanija, Izea, otkrila je da je prosečna cena sponzorisane fotografije na Instagramu skočila sa 134 dolara u 2014. godini, na 1.642 dolara u 2019. godini. Čini se da su brendovi spremni da lepo plaćaju sponzorisane postove, video snimke, storije i blogove. Međutim, jedan ekspert tvrdi da to neće predstavljati kraj tradicionalnom oglašavanju.
MOŽE DA BUDE I OPASNO: Ove stvari NIKADA nemojte da pretražujete na Guglu!
ŠTA JE BOLJE - MEK ili PC? Odgovor će vas iznenaditi!
- Digitalni marketing je ekvivalent usmenom to jest reklamiranju 'od usta do usta', ali uvek će postojati kombinacija između tog i tradicionalnog oglašavanja,- rekao je Yuval Ben-Itzhak, izvršni direktor platforme "Socialbakers" koja se bavi marketingom na društvenim mrežama.
Izveštaj je obuhvatio sponzorisane sadržaje na Fejsbuku, Jutjubu, Instagramu i blogovima, ispitujući ugovorene cene od 2014. do 2019. godine. Od mikro influensera (ljudi sa manje od 100.000 pratilaca) do slavnih, ustanovilo se da se u ovom sektoru zarađuje dobar novac.
Istraživanje je otkrilo da:
- Prosečna cena za sponzorisane Instagram fotografije porasla je 44% samo od 2018. do 2019. godine
- Cena sponzorisanog posta na blogu porasla je sa 7,39 dolara u 2006. godini na 1,442 dolara u 2019. godini
- Jutjub video zapisi su najskuplji, i beleže rast sa 420 dolara u 2014. na 6.700 u 2019. godini
- Cena Fejsbuk statusa porasla je sa osam dolara u 2014. na 395 dolara u 2019. godini
- Cena Tviter posta porasla je sa 29 dolara u 2014. na 422 dolara u 2019. godini
- Dok su postovi na blogu porasli sa 407 na 1,442 dolara
Kako sve više ljudi želi da postanu influenseri na društvenim mrežama, industrija je dobila veću kontrolu objava od regulatornih organa. Prošlog meseca su tri influensera objavila na Instagramu sadržaj vezan za proizvode za mršavljenje koji je nakon toga zabranjen od strane regulatornih organa. Navedeno je da su „neodgovorni“.
Brendovi će i dalje trošiti novac na oglašavanje na društvenim mrežama, pokazuju podaci "Socialbakers-a". Istraživanje sugeriše da su sponzorisani influenser postovi u prošloj godini porasli za 150%, a da se upotreba haštega #ad više nego udvostručila. Predviđa se da će brendovi povećati potrošnju na influenser marketing u 2020. godini, što će ga učiniti industrijom vrednom 10 milijardi dolara.
Instagram trenutno eksperimentiše sa skrivanjem „lajkova“ na postovima, ali Ben-Itzhak ne misli da će to imati uticaja na influenser industriju.
- Influenseri će i dalje moći da vide kakav engagement imaju i uobičajena je praksa da daju dozvolu brendovima kako bi i oni to videli - rekao je.
- Veće pitanje biće da li će potrošači nastaviti da reaguju kada ne vide lajkove.